Annons:
Etikettteckning
Läst 1779 ggr
vevve89
4/7/13, 4:54 PM

Blir galen...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller på med en VIT, LÅNGHÅRIG kanin och får inte till struktur eller något alls. Har ritat, suddat, ritat och så fortsätter det… Känns som jag bara vill knöggla ihop pappret å kasta iväg! Tycker inte om när det blir så.

Men är bara att lägga undan en stund å försöka snart igen…

Annons:
Lorita
4/7/13, 6:11 PM
#1

Du kan försöka jobba mer lika över bilden, nu är ena ögat färdigt tex och det andra är inte på börjat, det är lättare om man låter hela bilden växa fram och inte en detalj i taget.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Räv
4/8/13, 9:44 PM
#2

Det är en god idé att lägga undan bilden för ett tag.

För min del kan det rent av gå ett halvår innan jag arbetar på något igen, eller ett år.. men så länge behöver det inte gå för dig nu. Ett par dagar brukar funka bra, så har du nya krafter. :) det är ändå tröttsamt ibland att orka stirra på en bild i flera timmar, sedan så tenderar man att bli lite blind på en del detaljer som man senare rättar till.

Lycka till

Ireland
6/29/13, 1:48 PM
#3

Tror bara att du som många andra inklusive mig! är lite självkritisk! 

Lägg ner pappret och pennan ta en paus, kanske kolla in lite fler referensbilder och fortsätt när du känner att du har lugnat ner dig! Annars finns det en stor risk för att du bara kommer att bli surare och mer less på teckningen hela tiden.

Jag tycker iallafall att den var skitsnygg! du har fått till tovorna i pälsen jättebra och den plana vita kaninen ger ett coolt kontrast till den mörka bakgrunden!

Lycka till! och kom ihåg! Man ritar för att det ska vara kul och avslappnande, så om det känns som en börda, ta en paus!

Upp till toppen
Annons: