Annons:
Etikettarbeten-för-kritik-beröm
Läst 1646 ggr
Moenp
4/3/13, 10:54 PM

Kritik och bedömningar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är ny här och tänkte prova på att lägga upp lite verk jag gjort för att få ett klartecken om det bara är jag som gillar mina målningar eller om det kanske finns någon annan som uppskattar dem. All kritik välkomnas så var inte rädd att varken såga eller ge beröm. Tips tas gärna emot också.

Annons:
Moenp
4/3/13, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

och här har vi tavla nummer två :)

Yodawg
4/4/13, 12:29 AM
#2

Det är lite synd att tjejerna är så sjukligt smala, men jag älskar när folk framhäver anatomi. Jag blir väldigt lockad av färgkombinationerna och egenheten i målningarna, det enda som hindrar mig från att vilja köpa dem är nakenheten. Jag gillar naket, jag är bara rädd för att mina gäster inte kommer att uppskatta det lika mycket. 😇

Jag hoppas att jag får se mer av dina målningar i fortsättningen, du är grym! 😃


Gur4m1
4/4/13, 8:22 PM
#3

Pastellfärgade(vattenfärg?) tavlan överst fick mig att tänka på nightelfs från wow :D
En dryad/druid helt enkelt. Den är lite harmonisk, andlig sådär och jag antar att du inte är ute efter realism så jag tänker inte kritisera anatomin. Den är vacker och enkel. Rofull. Skulle passa i en sal för Yoga eller liknande.

Den undre är …jag vet inte varför, för kvinnan ler men den är obehaglig.Både i hur kroppen är förvriden och framhävd och färgvalen. Jag tycker att du jobbat bra med skuggningarna men jag finner den lite obehaglig (och det är väl kul med målningar som berör). Jag gillar kraftiga färger men här känner jag att två kraftiga konstrastfärger som blå och röd/orange? tar för mycke uppmärksamhet från det fina arbete du gjort med kvinnans kropp. Fokus hamnar på håret för mig.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

EbbaTYK
4/15/13, 10:06 PM
#4

Känns lite som Carolina Gynnings första målningar

candycandye
4/19/13, 2:27 AM
#5

Vackert gjorda

 Jag själv som haft anorexia undrar bara om det har någon koppling till det ämnet? spec tavla nr två..Jag älskar ögonen/ansiktet på tavla 1!

sisela
4/19/13, 4:14 PM
#6

Måste bara säga att brösten är så otroligt runda att de tar all uppmärksamhet. Om det var meningen så är det ju bra, annars kunde det vara fint om de såg lite mer naturliga ut, för då ville de bli en del av personen mer än som nu, person med BRÖST!!! 

Min andra synpunkt är armarna på den första målningen. Jag vet att händer kan vara riktigt svårt att måla, men det ser lite ut som om du har gjort armarna jättelånga så händerna ska komma utanför kanten. Det funkar bättre på nr 2 då armarna är mer proportionerliga. 

Annars tycker jag att du har fina färgskalor och rätt schyssta linjer kompositionen. Speciellt i nr 2 med en vertikal linje (kroppen) och håret som ger en diagonal. 

Varför är de nakna?

Annons:
Upp till toppen
Annons: