Annons:
Etikettmateriel-material-teknik-tips-och-råd
Läst 1761 ggr
Blåvindar
2013-03-10 21:12

Estetisk utbildning

Hej allihop Skrattar

Funderar på att söka till någon estetisk utbildning, främst inom konst men ev även foto, film eller teater. Är det någon här som vet någon bra eller någon som gått någon bra utbildning?

Antingen en utbildning eller bara kurser. Antingen i västra Götaland eller på distans.

Skrattar/Ylva

Annons:
[luneri]
2013-03-11 15:45
#1

HDK i Göteborg ska ha konstutbildningar. Jag har ingen större koll just på vad de har, men ta en titt där iaf. Det är en rätt attraktiv skola och tror det ska vara riktigt bra där.

Blåvindar
2013-03-11 19:44
#2

Okej, ska ta en titt, tack för hjälpen :)

Blåvindar
2013-03-11 19:59
#3

#1

Hittade sidan och blev jätteintresserad av en kurs i sommar men vet du hur de har det med kostnader? Om de har som folkhögskolorna med avgift eller är den avgiftsfri?

[luneri]
2013-03-19 13:26
#4

Hmm, jag har aldrig funderat på det eftersom jag "tror" att de samarbetar med Göteborgs universtitet, och Göteborgs universitet borde vara kostnadsfritt… Men jag tror att det är kostnadsfritt. Se om du kan höra med någon på HDK om det är någon avgift. Jag vet inte hur det är med sommarkurser men annars brukar de vilja ha arbetsprover så kolla upp om de kräver det också.

Salish
2013-03-29 19:25
#5

Jag ska söka till lite olika konstutbildningar i Göteborg nu efter gymnasiet. Kan bara säga att HDK och Valand (Göteborgs Universitet) kommer man inte in på utan att ha gått någon förberedande utbildning innan, om man inte är extremt bra på att måla. Domen, Göteborgs Konstskola och KV Konstskola är annars tre bra utbildningar i folkhögskolestil. GK och Domen kostar 10.000/termin men är du över 20 får du studielån. KV vet jag inte riktigt vad den kostar

Upp till toppen
Annons: