Annons:
Etikettteckning
Läst 2619 ggr
Ribessa
2013-02-21 16:27

Vad är fel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Har en brutta på gång, och jag blivit nöjd fram tills ögonen, något är jättefel, och jag har gjort om dom tusen gånger känns det som, hittar inte rätt vinkel, hittar inte hur formen borde vara, usch blev blir bara knas! Ser overkligt ut, ser verkligen tecknat ut och det är det jag vill träna bort.. Några tips?

Annons:
annaniklasson
2013-02-22 23:22
#1

Du har en schysst början tycker jag, fina skuggningar!

Kika på den här bilden och kolla in konturerna på ögat. Det var den bild jag hittade som hade mest lik vinkel. Du har gjort konturerna på det ögat som syns mest ganska likt hur man ser det rakt framifrån och det är lite annorlunda på fotot.

 Irisen på fotot ser man som en ellips istället för en cirkel pga vinkeln och du ser också att man nästan inte ser något av ögonvitan på högra sidan om iris, bara själva inre ögonvrån!

De små linjerna under ögat, och i ögonvrån brukar hjälpa till att få ett naturligt intryck, och även att skugga in ögonvitan lite så att den inte är jättevit.

Den här youtube-guiden kan kanske vara till hjälp också.

Hoppas det kan vara till någon nytta :)

Ribessa
2013-02-23 01:21
#2

Tack så jättemycket! Ska prova mig fram :)

[nadvard]
2013-02-23 09:48
#3

Väldigt snyggt! Ansikten från sidan är inte lätt!
Lycka till!🙂

[luneri]
2013-02-23 23:42
#4

Du har fått jättebra tips, jag hoppas det kommer gå fortsatt bra med bilden.

Yodawg
2013-03-28 03:36
#5

Jag tycker att du har fått en bra början och det viktigaste är nog att arbeta med ögat på det sättet som #1 beskrev. Samtidigt känner jag att om du vill få en verkligare helhet kan du milda ner hennes drag litet. Att till exempel göra ett mildare böj på ögonbrynet hade minskat känslan av en tecknad figur. Du kan dessutom göra nästippen mindre för att göra ansiktsdragen mindre tydligare och hakan mindre vass.

Men i slutändan ser ju människor väldigt olika ut. 😃 Lycka till!


Upp till toppen
Annons: