Annons:
Etikettallmänna-diskussioner-som-berör-konsten
Läst 1918 ggr
Jaana15
2/9/13, 12:01 PM

Tips om vad man ska måla

Hej

Jag är en nybörjare och behöver tips om vad man ska börja med att måla och lite om färger o så.

Hoppas på många svar o hjälp

kramar

Annons:
VildaVittra
2/9/13, 10:41 PM
#1

Vilken typ av teknik är det du är intresserad av? Finns nämligen en uppsjö och jag tror inte att all information om alla tekniker riktigt får plats här. ;)

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lorita
2/9/13, 11:15 PM
#2

Börja med det du har hemma, kritor och pennor bara känn dig fram så växer skapandet och vad du vill göra fram efterhand.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Jaana15
2/10/13, 9:23 AM
#3

Tack så mycket för förslagen.

Kram

[luneri]
2/12/13, 2:33 PM
#4

Akryl brukar fungera bra för nybörjare, där kan man mixtra hur man vill. Tjocka lager färg, tunna lager färg eller tillochmed utspädd med vatten. Olika medium man kan använda till för olika effekter (går att köpa i konstnärsbutik). 

AKvarell är en annan favorit bland många. Det kan vara ganska svårt tycker jag, men det finns säkert flera böcker om akvarell på biblioteket som man kan lära sig av (förmodligen inom andra tekniker också för den delen). 

Om du vill ha lite större koll på färger rekommenderar jag dig att läsa lite om färglära. Vissa färger passar hur bra som helst ihop och andra inte, men det kan man träna sig fram att lära sig se. blanda färger, vad händer om du blandar gult och rött tex, eller om man lägger i mer svart. mixtra så mycket du kan i samband med lite teori om färglära så kommer du lära dig jättemycket. 

Ett annat tips är att observera hur andra kombinerar färger i sina målningar.

Upp till toppen
Annons: