Annons:
Etikettbestämmelser-och-juridiska-frågor
Läst 2417 ggr
dragonstar
2012-12-09 18:16

Sälja det jag gör.

Hej

Jag går nu en keramikutbildnign och har under måga år pysslat med lite av varje. Nu vill jag ta ett steg till och försöka sälja de jag göra.

Så nu kommer alla frågor.

Behöver jag F- skattsedel och allt sånt (vet inte vad det är som gäller).

Vart kan jag göra en gratis hemsida att lägga upp det jag säljer.

HUr ska jag göra med betalningar?

Och hur bestämemr jag priser?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
[luneri]
2012-12-10 15:30
#1

Av det jag känner till så ska man kunna sälja som en hobbyverksamhet sålänge man håller sig under en viss summa av det du tjänar. Är osäker på vad det är för summa det gäller, men det går att kolla upp, eller om någon annan har svar här.

Om du inte hittar info på internet eller av någon annan här så borde arbetsförmedlingen kunna ge svar på den frågan.

Det är intressanta frågeställningar och jag hoppas någon annan här har bra svar då även jag är intresserad av svaren :)

MLL
2012-12-12 10:25
#2

Du ska i det skedet du är inte skaffa enskild firma än. Utan starta som hobbyverksamhet.

Hur mycket du får tjäna kan du kolla hos skattmyndigheterna

.Egen hemsida gör du hos tex one.com. Kolla hos dom hur det går till.Du måste regestrera användar namn tex.

Bra är attskaffa ett konto som du endast har för din konst som kunderna kan betala in till.Se till att du fått in pengarna innan du skickar sakerna.

MLL

dragonstar
2012-12-12 17:50
#3

Tack för informationen =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
2012-12-13 08:45
#4

http://foretagande.ifokus.se/discussions/50c4c6efd4ebea5eb50a5915-fragor?discussions-1

Frågade samam fråga i denna tråd för er som är intreserade =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[luneri]
2012-12-16 13:25
#5

ÅH, intressant, ska ta och läsa igenom. All företagande är rätt intressant egentligen, men så otroligt mycket man ska kunna.

dragonstar
2012-12-17 13:55
#6

Håller med det är intresanto ch jag troro ajg komemr föröka gå en kurs i företagande sen =) killen har en högskolebok om det så ajg ksa låna den och läsa lite =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Upp till toppen
Annons: