Annons:
Etikettallmänna-diskussioner-som-berör-konsten
Läst 1293 ggr
[luneri]
2012-11-03 19:30

Scanner?

Då var det dags att köpa en ny scanner. Jag är på jakt efter en bra scanner av hög kvalitet. Har ni några bra tips?

Jag köpte en scanner för några årsedan, men jag är inte nöjd med den då färgerna inte blir som på originalbilden. Jag hade tänkt köpa mig en scanner så att jag slipper köpa en ytterligare ny senare så det spelar ingen roll vad det kostar sålänge det inte är skyhögt pris liksom.

Annons:
[Sara FE]
2012-11-04 17:53
#1

Jag letade i evigheter innan jag hittade rätt till hyfsat pris: Epson Perfection V33

Mycket bra skärpa (dock lite väl bra om man använder akvarellpapper eftersom man ser varje grop) och bra färgåtergivning.

[luneri]
2012-11-06 10:09
#2

Jag har redan gett mig ut och köpt en scanner, och det blev den scannern du nämnde. Jag funderade mellan den och en Canon scanner, men de extrafunktioner som fanns på canons scanner är inget jag kommer använda mig av.

Jag har testat scannern nu och det ser väldigt bra ut, otrolig skärpa är det. Och det är bra att det följer med färg och ljusinställningar så att man kan få det så likt originalet som möjligt. Jag är helnöjd. Nackdelen är bara att de tar lite större plats än min gamla scanner och ena sladden pekar rakt ut mot min dator. Jag har litet utrymme på skrivbordet, men jag funderar just nu ut en lösning hur jag ska ha det på bästa sätt.

[Sara FE]
2012-11-06 10:16
#3

Ja, den är stor. Jag gör helt enkelt så att jag bara tar fram den när jag väl ska scanna något, annars får den ligga undanstoppad. :)

[luneri]
2012-11-07 10:43
#4

Jag funderade på samma sak först. Jag gjorde så med min gamla scanner, men tröttnade på att plocka fram den varje gång. Men jag har ett öppet "fack" precis ovan skrivbordslådorna och under bordsskivan, jag ska se om jag kan ställa den där, då jag inte använder den. Just nu har jag mina papper i det facket, men kanske jag kan möblera om lite i lådorna och få plats med papprerna där.

Det som är tråkigt är att jag inte har något nytt att scanna än på ett tag. Helst vill jag använda den nu på en gångTungan ute

[Sara FE]
2012-11-07 12:11
#5

Haha, förstår dig. Det är alltid kul med nya prylar. ;)

Upp till toppen
Annons: