Annons:
Etikettakrylmåleri
Läst 7040 ggr
Ljuma
8/3/12, 7:08 PM

Akryl - hipster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Alla :)

Detta är vad som framkom efter en eftermiddag av målande utan specifikt motiv. En hipsterbrud med vildvuxet hår :)

Har målat på dukpannå, och vet nu inte hur jag ska rama in den, någon som kan tipsa om hur man bär sig åt? Duken är alltså fastklistrat på pappskiva.

Har någon feedback så är det naturligtvis välkommet!

Vänligen

Emma / Ljuma

Annons:
[luneri]
8/5/12, 11:16 AM
#1

Vad cool och annorlunda! Verkligen hispter var hon:P

Gillar att fokuset ligger i håret.

Vad är det för mått på pannån? om det är standardmått som exempelvis måtten 30X40 så kan det gå att hitta en standardram.

Om det är mått som inte är standard måste du tyvärr gå till en inramare och det kostar lite mera, men det finns betydligt mer att välja mellan inom ramar då. Jag skulle rekommendera en inramning utan glas till en pannå.

Om du är osäker om det är ett standardmått ange måttet här. Jag har rätt så stor koll på vilka mått som är standard.

Ljuma
8/7/12, 8:10 PM
#2

Tack så mycket! Ja jag började med avsikten att vara abstrakt & leka med färger, men det växte till ett ansikte, brukar bli så för mig :)

Måtten är 35x27, så lite annorlunda antar jag.. Vad tror du om att hitta en vanlig ram till det? Fast kanske är värt att rama in hos en professionell.

Tack så mycket för din feedback och tips! :)

[luneri]
8/7/12, 9:20 PM
#3

Det är intressant och roligt att arbeta med en tavla när motivet växer fram under arbetets gång:)

Hmm, egentligen är det inget standardmått, men det är isåfall Gallerix som skulle kunna ha det måttet ändå, men funderar om inte måtten på den ramen är 35X28. om det nu är det måttet finns den i en tunn list i silver guld och svart bara så utbudet är inte stort.

Det är en helt annan kvalitet när man lämnar in tavlan för inramning, samt att ramen är spikad på plats och hörnerna är alltid fixade. Jag tycker för det mesta att det är finast att ha en riktig inramning, men sen får man avgöra om man vill lägga ner den summan det kostar och att det är värt det.

Om du bestämmer dig för att kika i Gallerix efter den standardramen kommer du också se att de har inramningar de gör efter ditt specifika mått, men då måste jag nämna att de är dyra i priserna i jämförelse med flera småföretagare. (Har jobbat inom Gallerix tidigare)

Ljuma
8/7/12, 11:05 PM
#4

#3
Åh vilka bra tips - TACK så mkt! Jag ska gå till Gallerix och se vad som finns där.
35x28 måste ju räcka då..

en korkad fråga kanske - behåller man den på pappen som duken är fastklistrad på, eller ska man skära bort duken från papp-biten? (Ny på detta hehe).

Tack igen för din hjälp!

[luneri]
8/8/12, 10:06 PM
#5

Hoppas det är till hjälp:)

Den ska sitta på pappskivan, så det är bara att låta den vara:) och det är inte svårt att rama in heller med pannåer sålänge måtten stämmerGlad

Upp till toppen
Annons: