Annons:
Etikettutställningar
Läst 1924 ggr
Allamej
1/29/12, 10:44 AM

Tavlorna som hänger på utställningen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är ju "amatörutställning" här i stan i konstnärsföreningens regi. Jag använder " " för att jag anser att man inte behöver ha gått på konstfack, ha yllekofta och pissa på en scen för 10000 kr för att vara konstnär.

Men nu till tavlorna

Den här heter Trasiga bitar. Jag började med den för nästan 7 år sedan men kunde bara måla det blå för jag hörde mitt ex röst i huvudet hela tiden att jag inte kunde, att jag inte fick, att jag skulle lämna måleriet till dom som kan, som han då. Så tavlan blev som ett spöke för mig, en konstant påminnelse om att jag inte dög.

Men nu tog jag fram den, gjorde den färdigt och kastade ut den illvilliga anden av mitt ex. Jag har lyckats betydligt bättre än honom under de år som gått sen jag gjorde slut än han gjort under 12 års tid.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Allamej
1/29/12, 10:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sen har vi Starka rötter, encaustic på canvas. Den symboliserar hur väl jag blivit upptagen i samhället här i staden och rötterna som jag låter växa sig starka.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Emo
1/29/12, 10:48 AM
#2

Bravo. Man ska inte låta sig nedslås.

Du har fått fin revansch.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Lorita
1/29/12, 10:48 AM
#3

Härlig bild och härligt att du har gjort den färdig Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[luneri]
1/29/12, 11:49 AM
#4

Grattis! vad härligt att du lyckades slå ifrån hans elaka kommentarer. Det är trots allt inte hans sak att bedömma. Jag tror att det handlar mer om att man tycker om det man gör än att man har en fin utbildning bakom sig.

Jag kan bara säga att de är riktigt fina målningar och när du har en historia att berätta gör dem bara ännu starkare. Du har absolut talang! De klara färgerna du använt ger ett starkt intryck.

petrizza
1/29/12, 12:18 PM
#5

Dom är verkligen energigivande och jag älskar de starka färgerna!

Min konst- blogg: http://petrahyberg.wordpress.com/

 

DesK
2/6/12, 7:56 PM
#6

Allamej, vilka vackra tavlor! Glad Den första känner jag mycket inför och förstår din vånda och stolthet - stoltheten lyser i de vackra och klara färgerna. Den andra förmedlar styrka och kraft och är lika vacker som den första, fast på annat vis Glad Tack för att du delar med dig av din vackra konst!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
CatharinaEngberg
2/6/12, 10:25 PM
#7

ÄLSKAR din första tavla! Du har en sån härlig färgkombination! Bravo! Du kan visst!

Upp till toppen
Annons: