Annons:
Etikettskulptur
Läst 7056 ggr
dragonstar
12/26/11, 10:28 PM

Att jobba i lera?

JAg har länge varit förjust i de små figurer vissa lyckas åstakomma i lera, har själv itne hittat någon lera som funkar bra. Så nu efterlyser jag hjälp. JAg vill kunna göra små detaljerade figurer med hjälp av lera i någn form.

Jag har inget emot att måla det själv efteråt med tex Akrylfärger. MEn måste ju ha en gund att måla.

NÅgon här som jobbar med skulpturer så berätta mer =)

Skickar med en länk me som inspirerar mig

http://creaturesfromel.deviantart.com/gallery/?offset=24

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
LinneaL
12/26/11, 11:16 PM
#1

Jobbar inte själv i lera men är det någon lufttorkande lera duär ute efter? Eller kör du med någon ugn?

[luneri]
12/27/11, 10:35 AM
#2

Sådant hade jag också tyckt vart jätteskoj. Bilderna du visade är så fina! Hade vart kul att kunna prova på nåt sånt själv. Det är mycket detaljarbete i hans skulpturer så kanske det är någon speciell lera?

[GunillaR]
12/27/11, 1:29 PM
#3

Det ska finnas en lera som man kan köpa på Panduro. En lera som man inte behöver bränna och som lämpar sig för små figurer.

dragonstar
12/27/11, 9:16 PM
#4

Jag har panduros fimolera som man bränner i ugnene sen har jag tästat papperslera som självtårkar men är inte alls nöjd med den. Det var svårjobbat leran trokar när du jobbar med den och det gick inge vidare.

Vet inte vad jag letar efter riktigt ville veta om någon anan jobbade i lera och vad dom jobbar med, fimo tycker jag var lite kul men det är endå inte helt rätt.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[luneri]
12/27/11, 9:22 PM
#5

Länken du bifogade står det att han arbetar med lufttorkande lera såg jag nu.

Vad är lufttorkad lera och går detta också att få tag på i panduro? Är det någon som vet hur det är att jobba med den och hur den leran beter sig?

Upp till toppen
Annons: