Annons:
Etikettteckning
Läst 2167 ggr
Diana Boman
2011-12-21 00:01

Hjälp - något är galet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu är fotot lite mindre än orginalet, försökte ljusa upp den lite…  något är tokigt, bara att jag inte ser vart det sitter - leverans i morgon också huuu :)

Annons:
Allamej
2011-12-21 00:03
#1

Örat till vänster (på bilden) är mer uppåt på fotot än teckningen

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

SannaHolmgren
2011-12-21 06:52
#2

Jobba mer med skuggorna vid nos-ögon så nosen smalnar av något. Hundens högra öga från betraktaren sett sitter en aning för mycket ut åt sidan. Det är för sent att göra något åt det, men du kan "dölja felet" genom att markera skuggorna mellan ögon och nosben, samt dra ner dessa lite. När du får bilden mer korrekt vid ögonen så syns inta andra fel särskilt mycket. Möjligen kan du dra ihop nån millileter omkring den vita nosen-läpparna som ser lite bred ut.

OBS! Var försiktig, det är lätt att göra för mycket.

Tips: Jag brukar jobba fram ögonkonturer och uttrycket i blick och ansikte först så det sitter på plats, innan jag börjar skugga så är bilden så att säga "ett säkert kort"

Men hördu… Bilden är perfekt, Utan referensbild bredvid så finns det inga fel. En bra teckning är ju en teckning - inte ett foto. Så brukar jag tänka.

Diana Boman
2011-12-21 08:56
#3

Det hjälpte med örat och nosskugga, sudda lite över ögat oxå - vi får se vad hon säger, alla köpare öppnar ju möjligheter liksom :) det är så bra att fråga här, bra kritik :) ska tänka på det med att teckna ögonen först!

mvh Diana.

[GunillaR]
2011-12-21 10:34
#4

Det är alltid svårt att rita av svarta djur, eftersom man aldrig kan få den mörkheten som finns i verkligheten med pennan.

Men jag tycker i alla fall det ser bra ut med samma kommentarer som ovan, örat lite djärvare skuggor.

Den är mycket fin!

Zabbio
2011-12-24 23:19
#5

Pannan skulle varit lite högre, och nosen  ev. längre :) Huvudet är helt enkelt lite bredare ( eller hoptryckt), jämfört med fotot.

Men det hade man aldrig sett utan att ha referensbilden bredvid! Jag tror absolut att hundägaren känner igen sin hund i teckningen, och den är verkligen fint ritad och detaljerad, så de lär vara nöjda! :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Upp till toppen
Annons: