Annons:
Etikettteckning
Läst 2989 ggr
lilou
11/25/11, 9:43 PM

mina första bilder med promarkers..-

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kom gärna med kritik, positiv som negativ.. har precis börjar måla med promarkers.

Annons:
lilou
11/25/11, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

2.

SannaHolmgren
11/25/11, 10:12 PM
#2

Lilou. Jag älskar särskilt den första bilden. Sälj den dyrt.  Jag vet inte vem du är och minns inte om jag sett någon presentation någonstans, men någon sa en gång att "konst har inget med konstigt att göra. Det handlar om kunskap". det ser man tycker jag i dessa bilder.

Vad är det för promarkers du använder?

Blåvindar
11/28/11, 8:57 AM
#3

Härliga bilder, absolut den första :) Men vad innebär promarkers?

lilou
11/28/11, 5:14 PM
#4

Tack för att ni orkar ta er tid att kommentera:)

och tack för berömmet.Glad

Promarkers är alkoholbaserade tuschpennor som är jättehäftiga att måla med, de ruggar inte upp pappret och täcker jätte jämnt, ser nästan ut som tryck.. fast man målar med tusch och har fullkontroll eftersom det är en udd.  Jag är helt såld..har tidigare bara målat med olja och akryl..

Dock har jag inte lärt mig alla knep ännu som man ska kunna göra med dem, skuggor och liknande.

MariaThorlund
11/28/11, 7:47 PM
#5

Vad spännande med promarkers - har aldrig sett dem tidigare. Och jag gillar din stil också, speciellt den första. Men fiskarna i den andra är jätteläckra! Kul!

Blåvindar
11/28/11, 10:39 PM
#6

oki, låter görhäftigt :D

Men var hittar man något sådant? och vad brukar det gå på? :)

Annons:
SannaHolmgren
11/28/11, 11:07 PM
#7

Finns att köpa hos claes olsson bl.a för mellan 100 - 200kr minns inte riktigt.

Jag har ju provat en gång och kommer absolut införskaffa mig några när jag får möjlighet. Pro.markers finns i olika "paket" med olika många pennor i varje. Bland annat så finns de i gråskala, de finns i starka kulörer och de finns i mjukare och mildare färger.

Det är mycket blöta färger som "rinner ut" i pappret och täcker kolossalt bra. Man måste akta underlaget då pappret blir genomvått. Färgerna går lätt igenom. man kan blanda färgerna litegrand om man  applicerar färger direkt efter varandra. Man gör färgen mörkare genom att måla med lager. Ju fler lager desto mörkae färg. På detta vis kan man skugga med färgerna riktigt bra.

Lite nu inte till 100% på vad jag sagt här, jag har ju bara testat dem en gång…Tungan ute

Blåvindar
11/28/11, 11:21 PM
#8

Så spännande :D Något att prova på tror jag :D Men på vad ska man ha för papper? Så det inte bara faller ihop :S

[luneri]
11/29/11, 9:18 PM
#9

Det ser jättebra ut! Det ser ut som konst som säljs i gallerior bland modern konst.Förvånad riktigt bra gjort.

Dessa pennor är också vanliga bland manga-konstnärer och det kan se riktigt bra ut:)

lilou
12/1/11, 4:54 PM
#10

tack för alla snälla kommentarer! vad glad jag blir.

angående pappret ska man använda ett blankt papper så att färgen inte flyter igenom eller vad man ska säga, precis som någon nämde så blöder den lätt genom pappret.

ja det finns ett kit som heter Manga set, det tänkte jag köpa.. men många pastelliga färger nu har jag endast skrikiga som ni ser på bilderna :)

ska försöka få lite målat i helgen om jag har tid över.

EeWeeM
12/4/11, 5:13 PM
#11

Dina bilder är härliga och jag gillar starka täckande färger så nu blev jag själv sugen på att sticka till claes olsson och införskaffa dessa tuschpennor(eller kanske önska mig i julklapp av familjenGlad).

Har inte testat dessa pennor men tittat på dem flera gånger och funderat på att köpa.Tack för inspiration!

[GunillaR]
12/4/11, 5:19 PM
#12

Åh vilka härliga bilder Skrattande

Det ser ju jättefint ut med denna teknik!

Upp till toppen
Annons: