Annons:
Etikettallmänna-diskussioner-som-berör-konsten
Läst 2876 ggr
[luneri]
2011-11-18 10:29

Arbetar på min egen hemsida

Nu har jag börjat på allvar med att planera en hemsida till min konst. Nu är det äntligen dags och det har jag velat en tid nu:) Jag tycker det är mycket bättre att ha en egen sida till sin konst än att bara vara med på en samlingsplats (är med i DeviantArt).

Men så svårt med upplägget av hemsidan! Den största frågan är hurdan bakgrunden ska vara, den får inte vara för dominerande heller så att den tar över helt.

Min bror ska ändå hjälpa mig med att göra hemsidan då han är duktig på just sådant och weblayout:) Jag hoppas det blir bra.

Det är verkligen kul med detta då jag kan få den precis som jag vill:)

Annons:
DesK
2011-11-18 10:31
#1

Åh vad kul, Luneri! Glad Jag håller också på att göra en egen hemsida, tillsammans med en kompis Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[GunillaR]
2011-11-18 11:23
#2

Så kul!

Ska ni använda en färdig mall eller kodar ni själva?

Jag har ju ganska mycket färg på min hemsida men tycker inte att detta själ från bilderna.

http://www.gillasportal.st/gillasart_fram.htm

[luneri]
2011-11-19 22:44
#3

#1 Visst är det skoj! :) Vad är det för hemsida ni bygger?

#2 hmm, jag är lite osäker, men det får bli det som är lättast för mig att gå in att ändra och ha mig. jag ska prata mer med min bror när vi kommer igång med den mer ordentligt.

Nej det tycker jag absolut inte att det gör. det är jättefint färgval du har på din sida. snarare att de framhäver bilderna.

Jag skulle nog vilja ha lite färg i alla fall, men jag vet inte riktigt vilken som skulle passa bra. Det blir att fundera vidare.

[GunillaR]
2011-11-20 00:19
#4

Fördelen med att man inte köper ett färdigt paket, är att man själv kan lägga till och ändra bakgrundsbild och färger. Kodar man själv så gör man helt enkelt som man själv känner för. Jag har ändrat min sida jättemånga gånger. Det blir ju så att man är inne på någon sida och tycker det ser trevligt ut och så blir man inspirerad.

Nu har jag ju mina begränsningar eftersom jag inte lärt mig det allra senaste i html, men det finns en bra hemsidesajt här på iFokus.

DesK
2011-11-20 08:06
#5

Det är hemligt än Tyst men den handlar om mat Oskyldig jag skulle behöva lära mig CSS och lite annat smått och gott Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emo
2011-11-20 18:39
#6

Lycka till med hemsidan

Det är så givande att göra den själv. Då kan den visa bättre vem man är.

Med intressanta sidor, så man kommer högt på sökmotorerna, sporrar den till nya kreationer.

Har du den på bra web-hotell, så att du kan följa utvecklingen på statistiksidorna?

Använder du bara html och css eller är den mera avancerad?

Det är så kul att lära mer och mer, när man ser hur det man gör uppskattas.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
[luneri]
2011-11-22 09:44
#7

# Okej, jag får se hur avancerad den blir för jag ska kuna hantera den sedan när den är klar, men jag är nöjd sålänge det ser bra ut:)

Jag kan tänka mig att man får nya influenser allteftersom och vill ändra:)

#5 Vad spännande:) Själv kommer jag från en riktig matafamilj så det har alltid vart i fokus hos mig även om kanske inte jag har den stora passionen för matlagning, det är isåfall mer bakverk:P men kost och hälsa har alltid varit intressant:)

#6 Tack! :) Ja precis, det tror jag är en bra ide.

Jag har haft en hemsida tidigare som jag fick hjälp med, men den var enkel och jag var ganska ung så det hände inte mycket med den och inte så hög trafik heller för den delen:P men nu är jag mer fokuserad så jag hoppas det kommer gå bra.

Ja visst gör det! :)

Jag får se vad som blir den bästa lösningen när jag pratar med min bror, han är bättre insatt i det och kommer även hjälpa mig. är inte alls så duktig på sådant. Ett webbhotell är inte helt fel har jag hörtFörvånad

Emo
2011-11-22 12:00
#8

Jag har hållit på nu i 12 år och haft flera olika hemsidor. Modet har växlat, så de har ändrat utseende.

Numera har jag bara en, men jag är nöjd med den. De, som säger något om den, uppskattar att den är så ren och lättnavigerad.

För mig är innehållet så viktigt att  jag inte vill ha något som stör.

Därför har jag också lekstugan med lite annorlunda innehåll.

Jag har både Galleri och Blogg på menyn, och min vovves hemsida kommer man till om man lägger till oni efter min adress.

Du kan se här hur jag vill ha min: http://parlkonst.se/

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[luneri]
2011-11-24 11:16
#9

Jag tänka mig att det blir så under en lång tidsperiod. Den var väldigt enkel och lätt att få en överblick. Det viktigatse med en hemsida är att den just inte är för krånglig och svår att förstå.

Upp till toppen
Annons: