Annons:
Etikettarbeten-för-kritik-beröm
Läst 1919 ggr
SaraDoos
11/15/11, 10:23 AM

nymålad!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det här är min senaste målning.

Tycker själv att hästen blev okej (lite lång hals kanske…), men bakgrunden ser känns trist. Fats å andra sidan vill jag ju att fokus ska vara på hästen.

Vad tycker ni? Tips?

Annons:
[GunillaR]
11/15/11, 12:44 PM
#1

Hästen är helt underbar! Jag är ingen expert på hästar men för mig ser den mycket fin ut.

Bakgrunden däremot skulle jag vilja sudda ut lite så att den inte blir så självklar.

[GunillaR]
11/15/11, 12:45 PM
#2

Staketet behöver du inte heller redovisa fullt ut bakom hästen utan låta detta också bli lite mera oklart.

SaraDoos
11/15/11, 1:11 PM
#3

Tack för synpunkter! :)

hmm, hur suddar jag på ett bra sätt?

[GunillaR]
11/15/11, 4:02 PM
#4

Om färgen fortfarande är våt så tar du en långhårig pensel som är torr. Lite försiktigt och lätt på handen så försöker du att dra lätta rörelser, antingen höger/vänster upp/ner eller cirkulära rörelser. Kallas för att schumra.

Är färgen torr så kan du lägga på lite färgklickar över det målade, färgklickar som kan vara lite blekare. Och så gör du likadant som jag beskriver ovan. Torka av ordentligt om penseln blir "färgmätt"

Man kan också ta en liten trasa. Först så kan man dutta lite på färgen och se hur detta blir. Dutta gärna över färgfälten lite lätt.

CatharinaEngberg
11/16/11, 10:10 PM
#5

Den är jättefin! Det enda som jag ser är att höger framben (alltså det som är till höger för mig som betraktare) skulle kunna gå ihop med bogen en aning längre till venster. Så att inte bog och benlinje blir jämn i högersidan. Jag provade genom att hålla fingret för det allra yttersta på överbenet, det lilla blir en himla skillnad! Annars tycker jag att resten av hästen är PERFEKT. Halsen är INTE för lång. Obs: Du ska INTE flytta benet längre in till venster, utan bara måla över en liten liten del av högersidan längst upp. (Låret). Alltså en minimal ändring.

Glöm inte visa bilden efter att du ändrat! (Om du nu vill ändra, för det är ju såklart upp till dig! ) Det är så spännande att få se en målning under arbete! Lycka till! / Catharina

SaraDoos
11/18/11, 4:06 PM
#6

jag ska se vad jag kan åstadkomma… är jätteglad för era tips, ibland ser man inte själv vad som saknas eller är fel.

Men det får ta sin tid denna gången, ska på långsemester snart och måleriet får ligga lite på vänt till några mörka kvällar i januari!

Annons:
Upp till toppen
Annons: