Annons:
Etikettmånadens-inspiration
Läst 4219 ggr
[GunillaR]
11/3/11, 6:39 PM

Inspiration - November

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer två inspirationsbilder för månaden.

Varsågoda!

Bild 1

Annons:
[GunillaR]
11/3/11, 6:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild 2

SannaHolmgren
11/3/11, 9:54 PM
#2

Otroligt vackra bilder. Jag älskar gamla böcker.

[GunillaR]
11/4/11, 12:03 AM
#3

Man kan ju placera böckerna i ett större sammanhang med mera bakgrund och yta runt omkring. Lägga till ett levande ljus eller något. Och visst är de vackra, dessa böcker!

Tzatze
11/4/11, 7:24 AM
#4

Härligt med nya bilder Glad

[GunillaR]
11/4/11, 12:10 PM
#5

Låt nu penslar och pennor få dansa över duk och papper!!!

[luneri]
11/6/11, 9:40 AM
#6

Bilden med böckerna tycker jag verkligen om! :)

En fråga, Ska man finna inspiration från båda bilderna till den bild man gör?

Jag ska sätta mig ner och se om jag kommer på något:)

Annons:
[GunillaR]
11/6/11, 12:02 PM
#7

# 6 - Nej det är meningen att man gör en eller två bilder beroende på vilken som inspirerar mest. Kanske det är så att båda inspirerar och då är det ju trevligt Glad

Jag skulle vilja göra båda, men böckerna först. Men det blir nog inte tid för detta mitt i flyttstöket.

[nadvard]
11/7/11, 1:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag gjorde en rosGlad
Känner mig inte alls nöjd. Vet inte om jag ska fixa till den eller göra en nyTungan ute

[GunillaR]
11/7/11, 2:00 PM
#9

# 8 - Jag tycker att din ros är jättefin. Den blev mera röd än rosa, men det gör ju ingenting. Tycker du har fått till bra med skuggan och bakgrunden!

Skrattande

En annan kommertar är att man kanske ställer sig frågan om hur mycket man ska fördjupa sig i detaljerna på bilden. Det där väljer man själv.

Du markerar här huvudplaceringen av rosens blad och antyder till lite detaljer. Mer än så behöver man inte göra.

Tzatze
11/7/11, 2:18 PM
#10

8# Nadvard - Jättefin Glad

[nadvard]
11/7/11, 2:52 PM
#11

Tack! Skrattande Får låta den vara någon dag och bestämma mig sen vad jag tycker :P

Tzatze
11/7/11, 7:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här kommer min ros…….Glad

petrizza
11/7/11, 8:33 PM
#13

Tzatze: Men herrejösses vilken fin ros FörvånadFörvånad

Min konst- blogg: http://petrahyberg.wordpress.com/

 

Annons:
[nadvard]
11/7/11, 9:40 PM
#14

#12 Åh vad bra din blev!!Skrattande Du är verkligen duktig!

Tzatze
11/8/11, 6:17 AM
#15

Tack Skäms

[GunillaR]
11/8/11, 11:05 AM
#16

# 12 - Åhh så vacker! Skrattande

[luneri]
11/8/11, 9:57 PM
#17

#7 Då vet jag!

Båda roserna är väldigt fina och i så olika stilar. Som GunillaR säger så kan man lämna motivet mindre detaljrikt om det är den stilen man önskar eller en annan känsla man vill uppnå. Det är helt och hållet vad man själv vill ha för uttryck. Skuggor och ljus har du fått till bra nadvard. Bakgrunden blev jättefin, speciellt där det är lite ljusare.

Tzatse, din ros har en distans till bakgrunden, det är mycket rörelse i bakgrunden och det ger rosen mycket liv. Rosen och knopparna ser realistiska ut, väldigt skickligt målatFörvånad

Jag har mycket jobb framför mig och jag vet inte när jag kan sätta igång med inspirationen av dessa bilder, men jag hoppas det kan bli snart:)

SannaHolmgren
11/9/11, 6:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Böckerna.

SannaHolmgren
11/9/11, 6:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Rosen.

Jag hade inspirationsbilderna i ögonvrån på datorn ett par meter bort. Har målat med mjuka torrpasteller, rejäla kritor. Så rosen har jag format nästan enbart med händerna. Det gick snabbt att skissa, knappt en timma för båda bilderna.

På färgat papper så lyser papprets färg behagligt genom färgerna, rosen fick många lager innan jag blev relativt nöjd.

Detta var roligt. Inte så här jag brukar teckna, men det gick ju bra ändå.

[GunillaR]
11/9/11, 12:10 PM
#20

Sanna!

Jag njuter av dina två målningar. Så härligt att se vad du kunde göra med böckerna och sedan upplevelsen av rosen. Det är som om man skulle vilja sätta tänderna i den, som en marsipanros. Skrattande

Annons:
SannaHolmgren
11/9/11, 2:12 PM
#21

Tack Gunilla. Jag är verkligen inte van att teckna/måla så här utan små detaljer är annars min styrka, jag brukar göra exakt som det ska se ut. Men det går snabbare utan och man måste tänka på ett annat sätt med mindre detaljer. Jag upplever att man får mycket mera frihet om man målar lite större motiv på lite större ytor, utan att bilden för den skull blir sämre.

Choklad
11/11/11, 12:17 PM
#22

jag lånar bilderna om det är ok?

kan inte motstå varken böckerna eller rosen…

U R us

[GunillaR]
11/11/11, 12:28 PM
#23

Absolut Choklad Glad

[luneri]
11/13/11, 7:49 PM
#24

#19 Underbara målningar! Rosen är jättevacker! Jag gillar att du fått rosen att se så mjuk och vacker.

SannaHolmgren
11/13/11, 11:36 PM
#25

#24 Tack:)

Nadde
6/9/16, 12:46 PM
#26

Så fina! :) härligt med inspiration!

Upp till toppen
Annons: