Annons:
Etikettoljemåleri
Läst 2179 ggr
Mikachu
2011-10-08 23:07

Ny med olja!

Hej! Jag är en konstnär på 17år är lite nyfiken på olja..  Har läst lite om det och har själv målat två små tavlor, en på min systerson och en på en ara. Jag är mest van vid att måla med vatten och akvarell färger samt att teckna med blyertspennor i olika hårdheter. :)

Men det är inte som jag har tänkt mig, det känns klumpigt i handen och jag kan inte riktigt kontrollera färgen! :O   
 Så jag pratade med min lärare som målar mycket med olja men hon tror bara att jag är ovan och att det är problemet.. Hur blir jag van? Har Ni några tips om hur jag kan arbeta lättare med oljan?  Vad för slags duk ska jag använda för bästa resultat osv? Jätte tacksam för tips! :)

Annons:
SannaHolmgren
2011-10-10 07:58
#1

Hej. Jag är själv väldigt ovan att måla med penslar och olja, men mitt tips är att öva och öva. Jag har ritat och tecknat sen högstadiet och det har tagit väldigt många år att få den rätta känsla med färger och material och då är det bara torra pennor det handlar om. Så ju mer du håller på desto mer kommer du att kunna.

Jag hörde någon säga för inte så länge sen - att konst har inget att göra med ordet konstigt det har att göra med ordet kunskap.

Upp till toppen
Annons: