Annons:
Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 3554 ggr
[GunillaR]
9/13/11, 11:43 AM

Minikurs i att måla porträtt!

Jag hade tänkt att vi kunde ha en minikurs i form av artikel där jag berättar lite om porträttmålning.

Meningen med denna är att vi ska göra ett självporträtt, med en spegel. Naturligtvis kan detta inte bli stora noggranna arbeten med exakt likhet, utan mera som en träning att se ansiktet, markera skuggor etc.

För att göra det lite mera spännande så tänkte jag att vi kunde ha en tävling efteråt där vi visar upp våra självporträtt som tävlingsbidrag.

Artikeln och tävlingen blir två separata trådar. Först gör vi minikursen och sedan tävlingen.

Jag vill gärna se hur pass intresserade ni är av detta och kommer göra ett frågealternativ.

Annons:
SannaHolmgren
9/17/11, 10:15 PM
#1

Låter riktigt roligt. Hoppas vi bler flera som vill vara med.

[GunillaR]
9/18/11, 2:01 PM
#2

Kul :-) Vi får hoppas att några till är intresserade. Jag får börja förbereda mig med artikeln! Det gör jag nästa vecka.

Tänkte använda mig av digitalt målade exempel i artikeln i de olika stegen.

Tzatze
10/1/11, 5:25 PM
#3

När börjar det?

[GunillaR]
10/1/11, 5:51 PM
#4

Jag sätter igång och jobbar på artikeln. Det är lite bilder som ska göras i samband med momenten.

Vet inte när den kan bli klar, det beror på att jag tänker göra bilderna i PSP, alltså digitalt måleri. Det blir enklare (tror jag)

Men jag sätter igång i alla fall Tungan ute

[nadvard]
10/27/11, 7:26 PM
#5

Har jag missat detta :P?

SannaHolmgren
10/27/11, 7:30 PM
#6

Nej du har inte missat. Vi är flera som väntar, men jag tror Gunilla tar det i egen takt i mån om tid.

Annons:
[nadvard]
10/27/11, 7:32 PM
#7

Okej vad braSkrattande Verkar jättekul

[GunillaR]
10/27/11, 7:50 PM
#8

Det är helt riktigt som Sanna säger. Det blir en minikurs. Kruxet är att jag "blev med lägenhet" och ska flytta om en månad, så jag sitter med händerna fulla av packande och städning. Jag tror dock att det ska kunna bli en glipa så att jag ska kunna lägga upp den. Man behöver ju lite annat att göra än att packa kartonger!

Flört

Isa56
10/29/11, 6:32 PM
#9

Oj! Det var längesedan jag kryssade i intresserad av båda. Men har visst glömt att skriva i tråden. Skäms

Men nu har jag rättat till det. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tzatze
10/30/11, 10:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Hej, vi kanske kan tjuvstarta lite tills den riktiga kursen kommer igång. Jag hittade det här på nätet. Den visar proportioner och placering av ögon/mun på ett ganska pedagogiskt sätt.

[GunillaR]
10/30/11, 11:42 AM
#11

# 10 - Det var en väldigt bra bild du hittade!

Jag ska försöka hinna med kursen nästa vecka.

[nadvard]
11/14/11, 9:01 PM
#12

#10 Åh vad bra!! Då kan jag träna lite sålängeGlad Jag är urkass på ansikten.

SannaHolmgren
11/14/11, 9:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag har använt dessa skisser när jag tränat. Det är roligt och det fungerar.

Annons:
[GunillaR]
11/15/11, 12:32 PM
#14

Det är bra att ni tränar lite. Kursen kommer inte att bli förrän om några veckor tidigast. Jag flyttar den 26:e november och var och en som har flyttat vet precis vad detta innebär- pust och stånk!!Tungan ute Det är mycket att tänka på och mycket att göra med städning o dyl. Och eftersom jag är ensam och har värk i kroppen så måste jag ta det försiktigt.

Men kursen kommer! Ge inte upp!

Isa56
11/15/11, 3:18 PM
#15

Ta du den tid du behöver Gilla. Det är lugnt. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Upp till toppen
Annons: