Annons:
Etikettmedia-och-konsten
Läst 4169 ggr
DesK
2011-09-05 09:28

Senaste nytt i konstvärlden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Berätta vad som händer i din närhet. Är det någon utställning, vernissage eller liknande på gång? Skriv vad, plats och tid här i tråden.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
DesK
2011-09-05 09:39
#1

INKA - Guldskatter i Bergrummet visas i Stockholm mellan den 10 september 2011 och 12 februari 2012.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[GunillaR]
2011-09-05 11:53
#2

Mycket bra tråd. Här kan vi ju hjälpas åt att se vad som händer i vår kommun och i närheten.

INKA-skatterna skulle jag såååå mycket vilja se Glad Men de kanske kommer till Malmö, jag får helt enkelt börja spana in vad som händer i Malmö/Köpenhamn/Lund/Helsingborg, alltså i Öresundsregionen.

Nu kommer ju hösten och då är det ju trevligt att gå inomhus och upptäcka Flört

Taktur
2011-09-05 14:59
#3

MIn kompis ställer ut på EP-galleriet i Enköping

[GunillaR]
2011-09-09 20:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Idag tog jag en promenad till Hyllie, ett område som håller på att byggas, där bla a Malmö Arena finns. Där finns också ett vattentorn - Hyllie Vattentorn - där man håller på att anlägga en park just nu. Runt om denna park finns en mur, där det finns lite inslag av offentlig konst. Det är barn på Holmaskolan som ritat förlagorna och nu håller några konstnärer på att göra mosaik av dessa förlagor som får pryda denna mur på några ställen. En trevlig idé!

Jag är en dålig fotograf och hade med mig mobilen som tar dåliga bilder, men i brist på annat bättre så får ni en uppfattning om hur det ser ut.

DesK
2011-09-14 21:25
#5

#4 Den här typen av bilder är mycket intressant och spännande eftersom de visar en del av vår samtid. Vad spelar det för roll att bildkvaliteten inte är den allra bästa? Det skulle vara trevligt att se några av bilderna i närbild Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[GunillaR]
2011-09-14 21:29
#6

Jag ska ta kameran med mig nästa gång jag går dit. Den riktiga kameran alltså Flört

Annons:
DesK
2011-09-28 09:22
#7

Rysk nationalskatt finns nu att beskåda på Nationalmuseum i Stockgolm Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[GunillaR]
2011-09-28 11:22
#8

# 7 - Fantastiska målninga! Jag har sett dem innan i något sammanhang och skulle gärna vilja se dem i verkligheten. Synd att det är så långt till Stockholm.

SannaHolmgren
2011-09-29 06:21
#9

Konstrunda i Sjuhärad

30/9 - 2/10 2011

Samlingsutställning med ett verk/utställare på Rydals museum i Rydal.

Vernissage i Rydal fredag 30/9 därefter öppet lör - sön 11 - 17

Ateljéerna och visningslokalerna har öppet lör - sön kl 11 - 17

www.konstrundansjuharad.se

DesK
2011-09-29 10:59
#10

Seende, perspektiv och utåtblickande är temat för en konstutställning i Bonniers Konsthall i Falun, utställningen pågår till den 30 oktober.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

matsandersson
2011-11-10 08:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Julsalong i Mitt galleri Studio MA. Galleriet ligger mellan Nyhamnsläge och Brunnby, på Kullahalvön. strax söder om Mölle.

Vernmissage 19 november kl 13-17

Mer info på www.matsanderssonart.com

[GunillaR]
2011-11-10 11:37
#12

# 11 - Välkommen hit Mats!

Söder om Mölle………. det är ju i Skåneland. Har du några andra utställningar här i trakterna? Malmö till exempel?

DesK
2011-11-12 09:08
#13

Natur och känslor är temat när Grafiska konstnärsföreningen i Lahti och Falu Konstgrafiska Verkstad ställer ut tillsammans i Dalarnas muséum i Falun Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Upp till toppen
Annons: