Annons:
Etikettakvarellmåleri
Läst 9970 ggr
Taktur
5/11/11, 11:06 AM

Encaustic painting

Någon som håller på med detta hantverk och vet var man kan köpa material o utrustning

Annons:
Choklad
5/11/11, 12:18 PM
#1

nej inte jag -men jag undrar vad det är ?

U R us

Taktur
5/11/11, 11:18 PM
#2

Vaxmålning. Finns massor att se på you tube.Sök på encausting painting och bli fast,det blev jag

[Malinkonst]
5/11/11, 11:47 PM
#3

Ledsen men det ser ut som du måste beställa detta från något annat land tyvärr, Jag har har inte sett detta på någon konstnärsmaterialssida, men om du skriver till Konstnärenas centralinköp så kan du nog får bra svar. De är duktiga där och kanske kan ta hem åt dig .

Bor du i sthlm så besök någon av konstnärsaffärena där och fråga om de kan ta hem eller har hemma

lycka till och hoppas att du finner det du söker

Hälsning

Malin

Allamej
5/12/11, 9:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här köper du materialet billigast och bäst :) Allt mitt material kommer ifrån dom.

Jag har gjort en artikel på teckning.ifokus om just detta

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[GunillaR]
5/13/11, 12:06 AM
#5

Så bra att du tittade in Allamej Glad

Allamej
5/13/11, 10:13 AM
#6

Och det är sådana här gånger man önskar att man hade en Gilla knapp :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
[GunillaR]
5/13/11, 12:34 PM
#7

Jomenvisst! Gilla gillar gilla-knappar Tungan ute

Taktur
6/6/11, 9:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Ett alster

Taktur
6/6/11, 9:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

blev rätt bra

[GunillaR]
6/6/11, 9:31 PM
#10

#8 och 9 - Jättesnygga Glad

DesK
6/7/11, 1:11 PM
#11

#8 och #9 Jag trycker på gilla-knappen Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Taktur
6/7/11, 3:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Tack ! Experimenterar rätt mycket med olika material att stryka på  och har också testat att måla med vaxet flytande. Inte så lätt men övning ger färdighet. Har också köpt några böcker (på engelska) för att få lite vägledning

Taktur
6/7/11, 3:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här har jag målat på glas

Annons:
SkåneÅsa
8/8/12, 12:53 PM
#14

Hej!

Jag köper det mesta av mina saker av The Bee Tree - Encaustic Art.

www.beetree.se

Kranzart
8/30/15, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Hej alla ni som gillar enkaustik! Jag säljer material på min webbshop: www.enkaustika.nu. Även kurser i denna teknik om man vill lära sig det.

Upp till toppen
Annons: