Annons:
Etikettmateriel-material-teknik-tips-och-råd
Läst 5425 ggr
Choklad
2011-04-11 12:09

Kaffe

Just nu experimenterar jag med att måla med kaffe.

Det funkar ju att måla i te så varför inte med kaffe?

Igårkväll la jag på kaffepulver på en redan målad yta med bryggt kaffe och lät det torka, men det blev inga stora effekter som jag trodde det skulle bli.

Har ni något roligt experiment på gång?

U R us

Annons:
[Malinkonst]
2011-04-11 22:55
#1

åååååå vad intresant choklad. Det troode jag inte skulle fästa alls men det gjorde det då ?

Tja jag exprimenterar mest hela tiden *ler* men just nu bygger jag lite installationer, till min utställning i sommar. ska bli så roligt.

Prova att använda bladsilver(slagmetal) det ger roliga effekter och är spännande att jobba med tycker jag. Om man  målar med akryl finns det massor av saker man kan göra, medel att använda sig av. några konstnärer här i stan lägger in sand med hjälp av geso i grunden på tavlan så att det blir en speciell struktur. andra använder tygbitar som grundstruktur.

ja det finns massor av effekter man kan finna göra det var några tips

hälsning malin

[GunillaR]
2011-04-11 23:35
#2

Jag har krossat äggskal som jag har använt i några målningar som effekt. Fäster bitarna i färgen och sedan kan man dutta på med kontrast eller ljusare för att få en relief.

Choklad
2011-04-12 09:42
#3

Det blev inga större effekter med kaffepulvret, tyvärr..men det går att färga med bryggt kaffe,men det blir inte så så stor skillnad i färgnyanserna då man målar lager på lager..

men jag tänker som så att man kan ju ha kaffefärgen som bakgrundsfärg och sedan bygga på med annan färg.

Jag har hela köksbordet fullt av experimen, skisser och annat, skrivblock som ska sorterasTungan ute

Tror jag får ta och städa undan idag…

U R us

Fejhn
2011-10-17 22:56
#4

jag har också provat att måla med kaffe och tyckte att färgen ändrades lite beroende på hur starkt kaffet var bryggt!

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

Upp till toppen
Annons: