Annons:
Etikettoljemåleri
Läst 1258 ggr
Lindy75
2017-08-28 22:51

Behöver hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Jag försöker måla i oljefärg lade skuggor i ansiktet och lät det torka. Köpte retusch spray och fyllde i. Skulle inte enligt affären låtit det torka. Men trodde man gjorde det och lade skuggor först sen lager på lager. Kommer detta bli katastrof. Ska jag börja om på ny tavla? Denna bild är som den ser ut nu. Har bild sen innan men kan bara lägga upp en bild. Den andrakvartal mer lik men mer skuggor markanta

Annons:
[HundochKatt]
2017-09-01 03:11
#1

Jag har aldrig använt retusch spray men jag förmodar att det är retush varnish du använt och då kan man fortsätta att jobba på det jämfört med varnish man lägger på allra sist när det torkat. 

För mig är det ingen mening att använda retusch varnish, förstår liksom inte vitsen med det?

Men jag tror inte att du förstört din tavla, utan låt det torka helt och fortsätt att måla tills du är nöjd. 

Själv använder jag bara Liquin Original med min oljefärg, dels så spär man ut färgen med det som man gör tex. med linolja, så det blir tunnare, men det gör också att lagren torkar fortare. Oftast på 12-24 timmar så man kan fortsätta nästa dag med målningen.

Upp till toppen
Annons: