Annons:
Etikettakrylmåleri
Läst 1475 ggr
Bibban
1/28/17, 3:54 PM

Akryl på - ja, vaddå???

Är riktig nybörjare men älskar att kladda med akrylfärger. Nu letar jag efter ett annat mtrl än de Canvas som finns på Harald nyborg och Biltema. De fungerar bra med det blir ganska dyrt i längden. Har sett att man kan använda ganska rinnande akryl på ngt som ser ut som vit och väldigt tunn kartong , ca 3 mm tjock - det är iaf styvt så man kan lyfta upp det med färg på utan att det viks. De jag sett är nog ungefär som ett A5 i storlek. Ngn som vet vad jag menar och i så fall var man kan få tag i det??? Det är svårt att leta på nätet när jag inte vet vad det heter 😀 Bibban - blivande konstnär, 65+ (fniss)

Annons:
VildaVittra
1/28/17, 3:59 PM
#1

Jag är mycket för återbruk och har återanvänt sådan där tunn masonit som brukar sitta i botten av lådor eller i ryggen på garderober och även gamla styva tygstycken som jag spänt upp, så det måste ju inte vara just "konstnärsmaterial". Annars har jag använt akvarellpapper, ritpapper osv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Bibban
1/28/17, 5:35 PM
#2

Hittar inte hur jag ska redigera mitt inlägg. Jag menade A3 storlek. Vilda Vittra: tack för tipset om "masonit".

Tant Grön
1/28/17, 11:01 PM
#3

Man kan hitta udda tapetrullar på sekond hand nästan gratis. Menar lite tjockare papperstapet. Det borde gå att måla på om du bara vill träna. Funkar med oljefärg i alla fall.

Bibban
1/30/17, 11:55 AM
#4

Bra tips!!! Ska absolut testa,

Upp till toppen
Annons: