Beställning av konstverk/teckningar

Hemsida till sin konst?

2015-02-14 13:04 #0 av: Molekylflickan

Hej alla målarglada Skrattar

Har länge funderat på en liten "portfolio" åt mina teckningar på någon blogg/hemsida. Så att andra kan kika in, kanske köpa någon tavla, beställa något eller bara läsa lite. Kan ju vara nyttigt att ha, tänker jag.

Hur tänker och tänkt ni kring sånt, var det till någon nytta alls?

Vad kan man ha på en sådan sida, vad hade varit kul och bra att ha?

Anmäl
2015-02-14 13:15 #1 av: Zakaraa

Jag är själv inte konstnär men däremot en god vän till mig håller på med konst och har nyligen "öppnat" sin shop.

Hon finns här på iFokus (Namida) och här kan du se hur hon har sin hemsida just nu; www.felicialangstrom.se

Själv är jag bara råttuppfödare och hobbyfotograf, haha, så inga sida som skulle vara till "nytta" för dig kan jag tro :P
Men när jag besöker folks hemsidor så är en portfolio väldigt intressant, oavsett vilken typ av konst man håller på med.

Portfolio, en prislista och ev. lite information om dig och ditt sätt att skapa din konst.
(om du besöker sidan jag länkar så har du en undermeny under "konst" där det finns ett gäng bra exemplar på vad som kan vara bra/intressant att ha) :)

på hennes portfoliosida, rad 2 (minus sheltin) är alla mina vovvar, lite OT xD

Anmäl
2015-02-14 15:58 #2 av: Molekylflickan

#1 Tack så mycket!
Verkligen en toppensida, det tycker jag verkligen. Man saknar ju typ ingenting när man kikar in :))

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.