Annons:
Etikettakrylmåleri
Läst 3241 ggr
Molekylflickan
5/16/14, 3:41 PM

Kritik på akryltavla?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag är lite nyfiken på vad ni skulle kunna ge för kritik på den här tavlan. Själv ganska nöjd förutom det här brunbeiga som jag har kladdat dit. Skulle vara vass som alltid står i små bäckar runt åkrar xD

Så… kritik önskas! :D

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Annons:
Sabsan
6/11/14, 11:21 PM
#1

Vattnet ser levande ut är min första tanke. :)

Molekylflickan
6/12/14, 6:41 PM
#2

#1 Tack så mycket :) Jag blev ganska nöjd med vattnet ;) Fast det var nog det ända jag tyckte helt och hållet om xD

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

jossan...
6/14/14, 3:49 PM
#3

jag tänkte också på hur bra vattnet blev.) men om du vill förbättra det ännu  mer så kanske du skulle lägga ner ännu mer tid på skogen i bakgrunden:)

Gud vad bra jag stavar…

Molekylflickan
6/18/14, 10:44 AM
#4

#4 Jag har så svårt för att rita skog xD Slutar nästan alltid med att antingen målar jag träd för träd (och det brukar se rätt konstigt ut) eller så målar jag… sådär. Typ samma färg hela vägen, men ljust uppe i trädtopparna och mörkt längre ner där solen inte kommer åt :P Ibland även med skuggor på marken efter träden. Ska man måla träden var för sig, eller typ lite halvt istället? :)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Gur4m1
6/19/14, 6:02 AM
#5

Jag gillarskogen som den är, det ger illusionen av att den ändå är rätt långt bort. Det som förstör är det brunbeiga som du säger. Jag tänkte först att det var en bäck? Eller något. Man får inte riktigt känslan av att det är vass. Sen förstör den illusionen av att skogen är lngt bort då vassen ser "likadan ut" från vattnet ända bort mot skogen. Kanske behöver göra vassen lite mer detaljerad i förgrunden…

Jag vet inte, men det är det enda som störde mig, annars är målningen rätt mysig och man känner att det är en varm, solig men kanske lite småkylig vårmorgon/höstdag.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Molekylflickan
6/19/14, 1:38 PM
#6

Får tänka på det till nästa gång. Det var minsta penseln jag hade också, så det var svårt att vara mer detaljerrad än så eftersom den hade så dålig spets. Dålig ursäkt, jag vet. Tjock pensel kan vara smal längst ut - jag vet. Dock var inte denna det xD Försökte få vassen små längre bak också, det gick inte heller :P

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Annons:
Gur4m1
6/19/14, 2:12 PM
#7

Tror du får tänka såhär: Vassen ser itne detaljerad ut längre bak, utan mest i framkant. Sen tror jag tavlan sermycket bättre ut när man ser den "irl" än såhär. Men det var det enda jag reagerade på, man undrade lite "vad är det….kloakvatten som rinner? En skitig, jordig…å? :D Tills jag läste att det var vass ^_^ För det är rätt mycke "liv" och inte så "stråigt" i den.

du kunde testat dra med baksidan av penseln, eller något smalt.:) i färgen.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Molekylflickan
6/19/14, 2:17 PM
#8

Det var smart, det där med baksidan av penseln! Det ska jag testa ;)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[luneri]
6/23/14, 4:44 PM
#9

Du skulle kunna lägga in några gröna partier från bakgrunden i vassen så att det blir luft mellan stråna. Just nu är det väldigt tjocka penselddrag och det hade vart bra att göra dem mer detaljerade som du fått tips om redan och så att de ser ut som strån.

Molekylflickan
6/28/14, 9:41 PM
#10

Ska testa det någon gång, mycket bra tips! Och så får jag skaffa mig mindre trubbiga penslar xD

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[Outlawly]
6/29/14, 12:44 PM
#11

Det gula ser väldigt platt ut, som en hög vägg. Kanske måla lite mörkare vid skogen så man får lite djup i bilden :)

Molekylflickan
6/29/14, 3:13 PM
#12

#11 Det gula var det jag blev minst nöjd med, vet inte vad som hände. Hade gjort en grön sak där och tänkt ha massa gula blommor i olika nyanser och storlekar på den, men det såg inte klokt ut så det blev sådär istället… xD

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

kokuhaku
7/2/14, 11:15 PM
#13

Jag har inte så mycket mer att säga än att jag tycker mycket om den! 😃

Annons:
Molekylflickan
7/4/14, 1:05 PM
#14

#13 Tack :)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[luneri]
7/7/14, 8:02 PM
#15

Att "se" sina egna fel och svårigheter och hitta lösningar på dessa är det som utvecklar en. 

Keep up the good work! 😃

Molekylflickan
7/8/14, 1:54 PM
#16

#15 :)

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Upp till toppen
Annons: