Annons:
Etikettmateriel-material-teknik-tips-och-råd
Läst 1584 ggr
-Aida-
2/10/14, 5:18 PM

Illamående av lera

Hejhej

Jag har polymerlera som jag älskar att pyssla med kan nämna att jag är nybörjare, två små grejer gick bra i början med ett par dagars mellanrum, sen gjorde jag den tredje efter ett par dagars mellanrum, då small de, jag mådde så illa att jag höll på att kräkas på kvällen, jag trodde de kunde vara att jag var trött efteråt för jag satt i flera timmar, men jag pausa i en vecka sen provade jag igen, en liten grej till och mådde illa efter ett par minuter, samma igen efter två veckors mellanrum.

Kan de vara så att jag inte tål att pyssla med lera längre? Jag gjorde det mycket när jag var liten, då satt jag i flera timmer per dag och bara skulpterade.
Jag läste att man kan må illa av gaser från figuren efter den varit i ugnen men om man mår illa före den ens nått ugnen, vad kan de vara då?

Annons:
RickardL
2/10/14, 6:28 PM
#1

Har en god vän som är allergisk mot lera, skulle bli keramiker men fick sluta. Kanske går att kolla upp.

Lorita
2/11/14, 5:01 PM
#2

jag tycker också att det låter som du inte tål leran men det finns ju massa andra tekniker man kan trycka sig i

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




RickardL
2/11/14, 5:22 PM
#3

Det finns väl lite olika typer av lera, skulle kunna vara att du kan arbeta med en annan sort.

Upp till toppen
Annons: