Annons:
Etikettinspiration-och-förlagor
Läst 1365 ggr
The_snow_falls
10/11/13, 2:54 PM

Kreativ skapande vecka

Hellu alla konstnärer :)

Har nu under denna veckan haft kreativt skapande i skolan (Japp, folkhögskoleanda) och då haft måleri. SÅ OTROLIGT KUL OCH LÄRORIKT! Har under veckan både fått nya vänner som det diskuteras om en att starta en studiecirkel med, fått upp ögonen för skolan ateljé och dit jag nu är välkommen att lägga till bild i mina betyg om tillval samt att lärare frågade mig och några till ur gruppen om vi eventuellt ville delta i en vernissage längre fram i höst. 

Jag har alltid gillat att teckna men körde för några år en fast på blyerts då jag bara skulle lära mig skugga. Hade innan mest tecknat med vanliga färgpennor. 

Efter att i en vecka provat minst provat en teknik/dag har jag nu börjat få idéer på bilder jag vill göra - och de är inte enbart tänkta i blyerts!

Jag kan varmt rekommendera alla att våga prova en ny teknik någon gång ibland, våga vara nybörjare, det är väldigt utvecklande för kropp och själ :)

Om ni vill resultatet av bilderna får ni gärna kika in här: http://tecknarverkstan.blogspot.se/

Ha en fin dag alla!

Annons:
Upp till toppen
Annons: