Annons:
Etikettakrylmåleri
Läst 12609 ggr
WinterPrince
7/29/13, 10:21 AM

Att signera

Jag har bara gjort en tavla ännu, men upplevde det väldigt knöligt att signera. Har ni några tips till en nybörjare? Vilken typ av pensel är lättast? Kan man kanske göra det med någon penna?

Målar i akryl om det är av betydelse.

Annons:
annaniklasson
7/29/13, 12:04 PM
#1

Lättast tycker jag är att skriva med penna först och fylla i noggrant med färg och liten spänstig spetsig pensel, så får man sin naturliga handstil, liksom. Skriver man med krita eller en borttvättbar färgpenna så kan man bara gnugga bort med lite väta om det blir fel eller om det syns rester. Bra om man t ex ska göra en ljus signatur på mörk bakgrund.  Lite vatten i akrylfärgen så blir det bättre flyt.

Annars funkar smala permanent-märkpennor (de kan dock vara svåra att måla över).  Finns faktiskt i vitt om man vill ha det också!

Hoppas det var till någon hjälp =)

Lorita
7/29/13, 11:30 PM
#2

Du kan signera på baksidan

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[kaoset i allt]
7/30/13, 6:16 PM
#3

jag signerar med fineliners, typ 0,1:orna eller 0,2:orna. De fäster på akryl.

WinterPrince
7/31/13, 10:48 AM
#4

Tack för era svar!

Pelle Långlös
8/11/13, 3:52 PM
#5

Jag signar mina verk med en vanlig blyerts. Första bokstaven i mitt förnamn och första i efternamnet och sen årtalet.

Får jag inte plats på framsidan så blir det på baksidan.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Fotofori
8/16/13, 1:22 PM
#6

jag signerar med akrylfärg och en spetsig 00 pensel. Öva på att signera med pensel på papper eller så. Jag signerar numera med fullständigt namn (har ett kort o bra namn, Mia Ek) samt årtal.

Annons:
Upp till toppen
Annons: