Annons:
Etiketthantverkskonst
Läst 2805 ggr
sindrie
2013-07-27 21:43

Skyltar & texttavlor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Konstnärer i Fokus! :) Själv vågar jag inte riktigt kalla mig konstnär, men det ser ut som att sajten innehåller en massa intressanta grejer så ah, jag ber ödmjukast om att få hälsa på 🙂

Tove heter jag, är 23, kommer från en liten by i Skåne. Är arbetslös och rastlös och gör en hel del såna här skyltar/tavlor hemma i min ombyggda husvagn i trädgården. Dom är gjorda på gamla återvunna brädor och rivningsvirke. Det känns rätt fint att "rädda" gammalt virke som är fullt av historia från att bara eldas eller gå ner i flisen. Jag gör aldrig två exakt likadana skyltar, och jag tar mig mer än gärna an beställningar på fritt valda texter och sådär. 

Det vore väldigt intressant att höra vad Ni här tycker vore ett vettigt pris för en sådan här skylt? 

Kika gärna på min blogg där jag samlar bilder på vad jag gör: tovehenrysson.blogg.se

Som sagt, åsikter och kritik mottages tacksamt! 
Vänligen, Tove

Annons:
annaniklasson
2013-07-27 22:53
#1

Hej! Schyssta skyltar, jag gillar färgsättningen! Är texten målad? På de 'naturella' skylltarna ser texten ut som att den skulle kunna vara inbränd :)

Nu eftersom du bad om kritik och har lagt till en kommentar om Kurt Cobain-skylten måste jag ju bara påpeka att det är ett citat av Neil Young, som Kurt citerade.. så jag hade ju velat haft "- Neil Young" istället :P

Det finns några bra trådar om att ta betalt här i forumet, t ex denna. Man kanske kan kolla i inredningsaffärer och se vad de tar för liknande prylar för att få ett hum, men glöm inte att dina är unika och kanske skräddarsydda åt en kund?

F ö väldigt spännande att kolla på din blogg - jag älskar akvarellerna och akrylerna, du har en himla häftig stil!

sindrie
2013-07-28 08:12
#2

#2 Åh, tack ska du ha! :) 

Ja, texten är målad på samtliga, med färger från lite olika fabrikat, allt från väggfärg till båtlack haha! Man tager vad man haver.. 🙂

Ja, jag håller med om det det där, har googlat lite och verkar som det finns många som uttalat de orden, även från filmen Highlander m.m. Men som sagt den ligger på arbetsbordet igen haha, ska lägga till någonting i stil med "as qouted by.." eller något åt det hållet. :)

Ja nästan de flesta jag hunnit göra i sommar har varit skräddarsydda, eller åtminstone med texten vald av köparen, vilket förstås är väldigt skoj, men ibland kan det ju bli lite tokigt, som med Cobain-skylten haha.

Åh, tack! Vad kul att höra & roligt att du kikade in där 😃

Lorita
2013-07-29 08:51
#3

Jättefinna 😍

Ps. du har ett PM 🤫

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Cordata
2013-08-01 23:33
#4

Åh, underbara skyltar! Blev särskilt förtjust i den uppe i vänstra hörnet :3

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Upp till toppen
Annons: