Annons:
Etikettakrylmåleri
Läst 1860 ggr
vugge
5/28/13, 5:08 PM

hjälp med tavlan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej
Jag brottas med en tavla väldigt länge!
Får ingen ordning på den, alltid nåt som saknas/felas!

Undrar om någon kunnig person kan hjälpa mig komma vidare med tavlan! Det som jag upplever är fel är att färgerna oriligt dår i varan!
får ingen mjuk övergång!

Givetvis är alla andra välkomna att komentera tavlan!

skjut skarpt , jag tål kritik!!

Annons:
annaniklasson
5/29/13, 3:12 PM
#1

Åh, tavlan är ju urhärlig! Jag gillar färgerna jättemycket, speciellt den röda och mörkgröna, det är mina favoritfärger.

Några grejer jag skulle vilja se:
- Mjukare övergång på vänstra sidan mellan rött och grönt - det går ju inte att blanda riktigt utan att det blir brunt, men man skulle kunna lägga lite vitt emellan så att det tonar från rött-vitt-grönt.

- Någon mer ljuspunkt i iris/pupillerna!

- En skugga på vänstra sidan på halsen, precis i kanten av halsen.. det är ju den ljusaste punkten så i mina ögon drar den till sig lite mycket uppmärksamhet! 

- Kanske lite mer skugga i ögonvitan? Han kanske tappar lite av sitt stirriga uttryck då dock…

Annars tycker jag som sagt att det är en himla festlig målning, så spännande färgspel, och det ju bara småpetitesser jag har att kommenterna på..

vugge
5/29/13, 4:49 PM
#2

tack för svaret!

Härligt att du gillar den!!
Jag var välmedveten om dem bristerna i tavlan, men skyndade med att färdigställa den. Jag ska försöka tona ner övergångar..
Återkommer med en bild sen ( lär inte bli på ett tag då jag drog igång 2 nya målningar samtidigt) ,… men det kommer!!

tackar för påpekandet om skuggan vid halsen, detta har jag inte tänkt på!!!….

Vänster ögat måste göras något mindre, samt tona ner ögonvitorna som du säger! Jag vet inte om du ser det med det finns lite grönt mellan det svarta o det vita i iriset, detta skall dock målas på lite mer.

annaniklasson
5/30/13, 4:21 PM
#3

Blir spännande att se resultatet. Någon annan kanske också har något tips.

Just att tona ned ögonvitorna tror jag skulle göra honom lite "snällare", när han kollar på en så känns det som att man gjort något dumt..haha!  Inte för att det är en dålig effekt, och något dumt har jag ju säkert gjort..:)

nlinds
6/7/13, 8:05 AM
#4

jag tror att det gör mycket skillnad med lite ögonfransar också :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

vugge
6/7/13, 1:13 PM
#5

Mycket riktigt nlinds, ser det först nu!!!

nlinds
6/10/13, 4:51 PM
#6

#5 Hihi, Då får den nog mer "liv" i sig, annars var den lite fräck tycker jag :D

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Annons:
Ireland
6/29/13, 1:35 PM
#7

Något jag märkte är att hakan saknar lite definition (det svarta området mellan hakan och halsen) Den är väldigt starkt skuggad fast vinkeln vid halsen tyder på att det inte är en särskilt stark skuggpunkt om du jämför med till exempel området mellan ögonen och ögonbrynen.

Hoppas jag hjälpte! :)

Upp till toppen
Annons: