Annons:
Etikettarbeten-för-kritik-beröm
Läst 3496 ggr
Moones95
4/29/13, 8:02 AM

Kritik sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tar gärna emot mycket konstruktiv kritik på denna bild. Tycker personligen att stenen känns väldigt platt och tar hemskt gärna emot tips om hur man får till djupet i bilden och sånt 

🙂

Annons:
[luneri]
4/29/13, 8:26 PM
#1

Skuggor gör underverk för att få ett djup i stenen. Där stenen är som högst ska det vara ljust och tvärtom. Fundera även varifrån ljuset kommer från, det avger också skuggor. 

Om du vill träna dina tredimensionella kunskaper ska du försöka "se" stenen i den form den har. Hur ser den ut exempelvis om du delar stenen på mitten. Det blir mycket lättare att urskilja formerna om man tänker så. Försök se formen som döljs av stenens framsida. Hmm, kanske ingen jättebra förklaring, men det brukar finnas bättre förklaringar i "lär dig teckna"-böcker hur man lär sig att rita tredimensionellt. Då behöver man inte heller använda sig av skuggor för att få djup om man inte vill det.

Moones95
4/29/13, 9:47 PM
#2

Ok :) Tack så mycket :) Jag försökte få till med skuggor men känner att det är något jag behöver träna mycket mer på XD Lika så med ljus :P Men får väl gå till bibblan nån dag och se om de har någon bra bok som jag kan kolla i 😛

Ireland
6/29/13, 1:42 PM
#3

Jobba med skuggor och outlines! Olika tjocklekar på linjer jag göra underverk för att skapa perspektiv! 

Lycka till! Mlp FTW!

creativitet
7/6/13, 3:09 PM
#4

Vill du jobba mer 3D och få djup, ska du inte lägga alla linjer åt samma håll. Låt linjerna forma stenens struktur genom att lägga dem åt olika håll i fält samt olika nyanser (ljust där ljuset faller och mörkare ju mer skugga) :-)

"Livet i mitt huvud är långt mer intressant än livet utanför"

Moones95
7/18/13, 12:26 PM
#5

Tack så mycket både #3 och #4 🙂 Jättebra tips jag absolut kommer ta lärdom av nästa gång 🙂

mindbender
8/12/13, 9:26 AM
#6

Ett tips om du vill teckna t ex en sten är att du googlar "Sten" och letar upp minst 3 bilder på stenar du tycker liknar den sten du skulle vilja teckna. Hämta sedan inspiration från de bilderna när du tecknar stenen.

En separat studie av en verklig sten är ovärderlig, men tar betydligt längre tid.

Jag har startat en FB-grupp med fokus på att bli bättre på att teckna. Skicka ett PM om du vill ha länken. Fortsätt posta :)

Annons:
Moones95
8/14/13, 4:06 PM
#7

#6 Väldigt simpelt och egentligen ganska självklart tips XD Fattar inte varför jag inte tänkte på det då XD

Upp till toppen
Annons: