Annons:
Etikettakrylmåleri
Läst 1977 ggr
Pelle Långlös
2013-04-27 11:38

Hur skall jag gå till väga?

Jag skall måla aik-loggan. Ni får googla om ni inte vet hur den ser ut för jag sitter och skriver på mobilen. Loggan har en massa små detaljer. Skall jag måla detaljerna först eller det andra först? Tex solen som har tunna strålar kan bli trixigt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
sisela
2013-04-27 13:47
#1

skissa upp formen först, alltså de yttre konturerna. Sen skissar du upp de inre konturerna, detaljer och sånt. Sen är det bara att färglägga. Solens strålar skulle jag måla sist.

Pelle Långlös
2013-04-27 17:35
#2

Jo skissa upp hade jag tänkt göra. Okej då tar jag detaljerna sist. Skall jag lämna en "lucka" där detaljfärgen skall vara eller måla ovanpå grundfärgen?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

sisela
2013-04-27 23:50
#3

Det beror på hur täckande detaljfärgen är och hur stort du målar De stora ytorna kan du lämna  tomma för att sen måla detaljfärg men om det blir väldigt pilligt på vissa ställen kan det vara en idé att täcka stället helt med grundfärgen och måla över med detaljfärgen.

Vad målar du med för slags färg? Om det är akryl är det lätt att måla över efter att det har torkat men om det är gouache t ex kan det blanda sig och bli kladdigt. Då är det bättre att lämna en "lucka".

Lorita
2013-04-28 08:54
#4

Du jobbar dig bakifrån och fram

först bakrunden

sen det blå

sen det gula

sen guldet

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Pelle Långlös
2013-04-28 09:17
#5

Det är akryl jag har. Så det svarta först och sen det gula och sist guld. På ett ställe under de tre tornen och muren så är det jättesmala streck. Hur gör jag dom? Skall jag måla med svart och innan det torkas skrapa bort färg så strecken syns?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Lorita
2013-04-28 09:47
#6

vid borgen får du vända på det och har guld som bakgrund och sen fylla i med svart/blått

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
Pelle Långlös
2013-04-28 12:48
#7

Okej.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

anette02
2013-05-05 13:07
#8

hej

Läste ngt tidigare att man kunde sälja sin konst här på ifokus

Hur gör man då ?

Hittar det ingenstans

Hälsningar 

ANette

Lorita
2013-05-05 13:32
#9

Du startar en tråd under "konst till försäljning" lägg in bild pris och var den finns

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Upp till toppen
Annons: