Annons:
Etikettarbeten-för-kritik-beröm
Läst 3921 ggr
Fotofori
3/10/13, 2:02 PM

Självporträtt ? Åsikter mottages

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag målar vanligtvis hästar i akryl men så fick jag en målning i huvudet och blev klar med den just.

Människor är inte något jag målar egentligen men detta är iaf ett självporträtt (med ett budskap?)

Vad tycker ni?

Akryl,  sprayfärg och snöre på duk 40x120 cm

Annons:
[luneri]
3/11/13, 3:47 PM
#1

Det ser jättebra ut! Inte alls dåligt om du inte är van vid att måla människor då anatomi är riktigt kämpigt. Jag gillar den tomma bakgrunden mot karaktären. Det ger henne mer fokus. 

Roligt att du använt dig av ett riktigt snöre i målningen :)

Lorita
3/11/13, 6:03 PM
#2

gillar 😃

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Gur4m1
3/19/13, 3:09 AM
#3

JAg gillar den, den känns äkta. Det är en knubbig kvinna och inte förskönande på något sätt men jag tyckte hon är vacker samtidigt ^_^ Svårt att förklara vad jag känner när jag ser bilden. Men jag gillar den! Kände inte att något var fel på kvinnan.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[lillalollo]
3/19/13, 11:36 AM
#4

Den är jättevacker och naturlig. Gillar den skarpt.

[luneri]
3/19/13, 1:21 PM
#5

Det vackra med bilden är att hon ser naturlig ut med alla kurvor, och inte en produkt av samhällets ideal. Jag tycker den ger ett fint budskap

pellepiano
3/19/13, 7:04 PM
#6

Jättefin. Gillas mycket. Bra med bilder där allt inte är solklart.

Annons:
VildaVittra
3/22/13, 6:22 PM
#7

Bilden är väldigt fin, det är ju så mycket roligare och vackrare med former.

Vad jag saknar är att skuggorna skulle vara mörkare. För hon står ju i ett mörkt "rum", men skuggorna är ljusa.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lorita
3/22/13, 7:04 PM
#8

#7 det är ju det som är känslan i hela tavlan det mörka mot det ljusa

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




VildaVittra
3/22/13, 7:09 PM
#9

#8 Alltså, ljus an hon fortfarande vara, men med mörkare skuggor skulle figuren inte kännas inklippt i tavlan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fotofori
3/23/13, 2:00 AM
#10

#9 jag kan hålla med dig men bilden är lite missvisande. Försökte dock göra skuggorna mörkare men då blev detför mörkt tyckte jag så jag ljusade upp dom igen ;)

Tack alla för er fina feedback. Det är roligt att ni uppskattar att hon inte är "som man ska", Vanliga människor hamnar allt för sällan i rampljuset =)

Fotofori
3/23/13, 2:01 AM
#11

EN FRÅGA - uppfattar ni tavlan som possitiv eller negativ? =)

vevve89
3/23/13, 9:26 AM
#12

Gillar den mkt! =)

#11 Jag upplever den som positiv.

Gur4m1
3/23/13, 9:58 AM
#13

JAg själv uppfattar den som positiv, hon kunde varit mig bakifrån och hon verkar uppnå någonting när hon stäcker efter snöret, det är kanske inte lätt men hon banne mig försöker iallafall!  Så den är inte positiv som ett tivoli, mer positiv som att hon syns där i tavlan, jag gilla att hon är ljus, hennes fötter är mörkare skuggade och överdelen ljusare  så det är kanske därför jag upplever att hon faktisktär påväg ut ur/Upp u det mörka och det upplever jag som positivt. Hon står ju där i all sin prakt, så ohämmad och hon verkar inte skämmas eller ursäkta sig utan hon sträcker sig efter snöret…

Jag hoppas att hon får tag i det till slut ^_^

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
VildaVittra
3/23/13, 10:02 AM
#14

Jag uppfattar den som sorgsen. Hon sträcker sig efter det hon vill ha, men det är hela tiden precis utom hennes räckhåll. 

Mörkret representerar svårigheter för mig, kanske en depression eller omständigheter. hon vill ta sig ur det, men kan inte riktigt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lorita
3/23/13, 10:33 AM
#15

Hoppfull, som när man varit nere i ett "svarthål" och just hittat tråden som ska få henne att kunna klättra mot ljuset, det är därför jag vill ha henne ljus och nästan in klippt för hon hör ju inte hemma i det "svarta hålet" utan i ljuset som hon just hittat tråden tillbaka till.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Fotofori
3/23/13, 10:41 AM
#16

Tack! Jätteul och höra hur ni uppfattar den 👍

[luneri]
3/23/13, 3:18 PM
#17

Det är intressant hur man kan tolka ett konstverk så olika beroende vem som tolkar det, och dessutom roligt att höra de olika tolkningarna. 

Fotofori, har du en tolkning eller budskap med målningen, eller du låter bara betraktaren tolka den fritt utifrån sina egna upfattningar?

Fotofori
3/23/13, 11:03 PM
#18

#17 den här kom till mig i en dröm men som jag tolkar den så finns det hopp oavsett hur mörkt det är just nu, man måste bara sträcka sig lite till för att nå repet… =)

[luneri]
3/24/13, 8:14 AM
#19

Jättefint budskap :)

Fotofori
3/24/13, 10:27 PM
#20

#19 - tack! =)

Annons:
artli
2/7/14, 11:07 PM
#21

gillar den jätte mycket!! på alla sätt :)

mumsa
2/13/14, 9:50 PM
#22

jättebra , jag gillar den :-)

Blodfot
2/14/14, 1:25 PM
#23

Jag gillar den massor! Tolkar den som mitt emellan posetiv och negativ.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

JenjenX
2/16/14, 2:12 AM
#24

Jättevacker! Bra proportioner (jag själv suger på att teckna armar och ben så att dem ser naturliga ut xD), häftigt ljus, bra skuggning 🙂 

Jag älskar långsmala målningar! (men är dålig på att göra dem själv) och jag älskar också när det poppar upp något i huvet som man bara mååste få ut på något sätt ^^ Hände mig igår t.ex. när jag fick upp en text i huvet och blev tvungen att skriva ner det i mobilen på tåget 😃 (Har en mobil med knappar och personen snett mitt emot mig trodde nog jag skrev världens längsta sms eftersom hen gav mig flera stycken konstiga blickar 😂🤪)

Jag gillar spel, illustration och randomness! Galen

Beadavidsson99
3/6/14, 12:59 PM
#25

Den är jättevacker, minimalistisk men ett kraftfullt budskap.

Upp till toppen
Annons: