Annons:
Etiketthantverkskonst
Läst 2422 ggr
[Misstaget]
2/2/13, 11:31 AM

Ni Konstnärer - Vad borde jag slöjda?

Jag ska nu, innan onsdag ha bestämt mig vad jag ska göra i träslöjden. Men mina ideer är små och jag är själv lite osäker - går i 7:an.

Har ni några kreativa ideer på vad jag borde göra?

Annons:
Lorita
2/4/13, 5:56 AM
#1

Min dotter gjorde en klocka i slöjden, som blev väldigt fin då kan man låta fantasin flöda mycket.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[Misstaget]
2/5/13, 4:00 PM
#2

Jo, det skulle kunna funka och bli riktigt fint.

Hur gjorde hon med visare, siffror och att den ska gå varv då? Eller kan man inte få den att gå varv? Är kluven på sådant, inte särskilt insatt.

Några fler?

[luneri]
2/5/13, 5:02 PM
#3

skärbräda är väl det vanligaste, men man kan göra den väldigt speciell om man är kreativ och gillar detaljarbete! Då tycker jag att det kan bli något alldeles speciellt även om det är en skärbräda.

Min syster gjorde en skål i träslöjden som är jättefin. I träslöjden har man väl också möjlighet att arbeta med metall också va? Där finns lite att välja på också isf.

Jane-Lyzell
2/5/13, 5:14 PM
#4

Ljus stakar är ju fint med :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Misstaget]
2/5/13, 5:58 PM
#5

Yes, det heter trä- och metallslöjd och metallarbete har de visat oss kort. Bara att jag inte har någon erfarenhet av det eller vet hur man gör?

Vad kan man göra av metall?

En skärbräda har jag inte tänkt på, men nu med lite färger och material hade det kunnat bli något.

Ljusstakar är också något fint jag inte hunnit tänka på. Om vi hade gjort den av trä, målat eventuellt (kanske inte behövs) och virat metall kring träet. Eller kan man göra dem av metall då också? Eller tar man för mycket då?

Lorita
2/5/13, 7:02 PM
#6

#2 hon gjorde den helt i trä och siffror brände hon in + ett hjärta i mitten, den är rätt rå och väldigt vacker och jag har den på hedersplats i vardagsrummet då jag bara älskar denna klocka

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
[Misstaget]
2/5/13, 7:54 PM
#7

Kan förstå att du gjorde det, sådant är vackert!

Fick ni visaren att gå på något sätt eller är det en sådan där utan motor eller hur man ska säga?

Har fått en del ideer och inspiration och håller på med planering, ritningar, och ideer.

Men tar gärna ännu fler :).

Är oerfaren och nervös men tar mer än gärna utmaningar.

Lorita
2/5/13, 10:13 PM
[Misstaget]
2/6/13, 6:30 AM
#9

Okej, då vet jag hur det fungerar.

Ska till träslöjden idag, och allt måste vara klart. Jag har ett antal ideer som jag har listat.

Ritbord

Modellskepp

Kompass (går det ens?? Vore så coolt!)

Skärbräda

Smycke

Ljusstake

Spegel

Öltunna

Skulpturer

Underplatta för datorn.

Pilbåge

Fontän, med vattenhjul och hållbar gropning och botten de sitter på.

Klockur

Det är de ideer jag lämnar rummet med. Inte värst smarta, men. Det är det enda jag har.

Ritningar och något jag inte kallar ritningar precis håller jag på med, filar på (försöker) och ritar.

[luneri]
2/6/13, 10:35 AM
#10

Det vi gjorde var en ljushållare i metall (för stearinljus). Det var typ en obligatorisk uppgift och alla mina syskon gjorde en sådan. Man kan nog göra metallsmycken också, det gjorde vi också en gång, då fick vi använda nån pulverfärg som man glaserade sedan. Annars har jag ingen större koll på metallslöjd, men hoppas det kan vara något iaf.

Roligt att du har ideer :)

[Misstaget]
2/6/13, 4:43 PM
#11

Metaller och andra ämnen är jätteintressant och jag hoppas att jag kommer att få jobba med det en del med det. Såg en tunna med glas i idag och det väckte verkligen fantasi och nyfikenheter ska jag säga :). Så jag hoppas på ett bra slöjdår.

Blev till slut ett modellskepp i alla fall, men hoppas att få göra så mycket olika som möjligt.

Upp till toppen
Annons: