Annons:
Etikettteckning
Läst 1857 ggr
BlackSpiritWolf
2013-01-23 17:35

BlackSpiritWolfs skisstråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa!

Tänkte slänga upp en tråd efter att jag smugit runt här ett tag. Kommer posta diverse skisser i denna tråden till att börja med.

De tre första gjordes igår kväll (22/1), börjar med första och avslutar med den tredje. Blev skisser på random människor…

Första:

Annons:
BlackSpiritWolf
2013-01-23 17:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Andra:

BlackSpiritWolf
2013-01-23 17:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Blev dålig kvalité på bilderna, tog dom på kvällen strax efter att dom var klara.

Tredje:

[luneri]
2013-01-24 21:24
#3

Välkommen, det ska bli roligt att följa tråden :)

Gillar dina skisser, Speciellt den sista :)

BlackSpiritWolf
2013-01-24 22:01
#4

#3

Tack! Skrattande

Har tänkt försökta få till en akrylmålning av #1. Bävar lite, sabbar alltid mina skisser när jag färglägger Rynkar på näsan

[luneri]
2013-01-24 23:30
#5

Om du kalkerar över bilden på det material du ska måla på så har du fortfarande originalet kvar :) Jag målar alltid på akvarellpapper även om det är akryl, och det är lätt att kalkera på. men man kan även använda kalkeringspapper om du vill kalkera bilden på en duk.

Jag känner samma sak vid varje ny målning, men då har jag ju grundskissen kvar, och oftast blir det ju bra. Men med övning så kommer du bli bättre :) Fördelen med akryl är att du kan måla hur många lager som helst, så om det inte blir bra med en gång är det bara att fortsätta tills man blir nöjd.

Vad är det du tycker är svårt med att måla med akryl?

BlackSpiritWolf
2013-01-25 09:19
#6

#5 Skönt att det inte bara är jag :) Det är inte akrylen som jag har problem med, det är färgläggning in general. Har en bild i huvet om hur jag vill att den ska se ut men det blir aldrig så. Har målat med akvarell, olja, färgpennor, you name it. I slutändan ser det ut som skit. Och ju mer jag kladdar på den desto värre blir det ):

Annons:
[luneri]
2013-01-25 22:45
#7

Kanske du bara behöver öva dig att hantera färgen, olika tekniker osv. Om du har intresse för akryl så lär känna hur akrylen fungerar genom massa olika experiment och tester. Kan ju bara kladda lite på ett ark papper eller något. Sedan kommer du hitta din teknik som just du vill använda dig av.

Har du svårt att få till rätt färger? Jag kan isåfall tipsa om att experimentera som bara den där också och blanda alla möjliga färger och se vad som händer. utforska nyanser av färger. Jag kunde ingenting om färg, och jag färglade väldigt sällan pga det. Men så gick jag färglära i skolan. Kändes som en meningslös kurs, men sen rätt som det var insåg jag att jag hade lärt mig en hel del om hur färger fungerar i förhållande till varandra. Så läs gärna på om färglära om du har möjlighet. en grön färg kanske inte passar in med tex lila, men om man blandar i lite blått i den gröna kanske den passar hur bra som helst.

BlackSpiritWolf
2013-01-26 11:59
#8

Jag har gått färglära i skolan och jag har lekt med färgerna jag har hemma, men ändå blir det endimensionellt och fult. Skuggorna, om det ens blir några, blir alldeles för mörka och ju mer jag försöker få det rätt desto värre blir det Rynkar på näsan

[luneri]
2013-01-26 22:22
#9

Ge inte upp är mitt tips. och titta och lär efter andras konstverk och se hur de jobbar med färger. Men låt det ta den tid som behövs, för man lär sig hela tiden även om man inte är medveten om det :)

BlackSpiritWolf
2013-07-28 09:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Oj, då. Här var det ett tag en jag skrev 😞

Har inte ritat speciellt mycket senaste tiden. Tappade totalt suget efter en värdelös distanskurs som fick mej att inte vilja rita mer pga läraren (som var allt annat än en lärare…).

Aja, ialla fall så har jag fått tummen ur och ritat mer folk 😃

(Återigen är det dålig bildkvalitet)

Upp till toppen
Annons: