Annons:
Etikettmedia-och-konsten
Läst 2197 ggr
[SporeDiatrymisss]
2012-10-26 23:15

Datamålning -kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denhär har till 100% gjorts på dator med mus. Bilden heter "Fallen". Ge gärna kritik på den, vad som är bra, vad som kan göras bättre och vad ni tycker i allmänhet. Själv är jag rätt så nöjd.. :-) tack på förhand!

Annons:
[SporeDiatrymisss]
2012-10-27 11:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och så denna. Bilden heter LI FE.

[luneri]
2012-10-29 19:39
#2

Den första tycker jag solnedgången blev väldigt passande och fint till. Jag upplever dock att bilden är väldigt mörk, men kanske det bara min dator som har mörk inställning på skärmen. Den känns väldigt sorgsen, det har du lyckats bra med.

Den andra bilden känns som att det finns ett hopp, men kraniet bredvid får mig att bli nyfiken vad du har för ide till bilden? Glad

[SporeDiatrymisss]
2012-11-01 11:41
#3

#2 idén är att livfinns överallt, även där det verkar dött :-)

Tack så jättemycket att du svarade! :-D Nu undrar jag vad ni andra tror och tycker! :-)

[luneri]
2012-11-03 15:03
#4

Det var en bra och intressant ide, det stämmer det du säger. Och det är också något väldigt bra att ha i åtanke.

Gur4m1
2013-03-21 13:55
#5

Tycker du ska skaffa bättre program och kanske måla med wacom t.ex? Även om begränsningar kna göra intressanta bilder ibland så tycker jag inte att dina bildideér gynnas av den kantighet som det blir när man målar med mus (och vad som ser ut som paint/paintshop).

Gillar solen på första bilden och kraniet/ökenlandskapet på den andra.
Nu till kritiken; Gryphonen (eller vilket sagoväsen det är) har alldeles för tjock svansrot och det är många "fel" på benen tycker jag, även öronen är placerade snarare på halsen (om du testar att se när den sörjande ska räta ut asniktet från bröstet). Ta gärna hjälp av en bok, om t.ex anatomin över en häst eller hundkropp, då besten är byggd av dessa djur. Frambenen ska väl vara örnlika men de där ser ut som två stolpar med fjäll. Däremot gillar jag placeringen av de två bakbenen, de är vad som ger bilden och djuret ett djup.

I övrigt, att rita med mus är inte lätt (Tycker iaf inte jag som är vänsterhänt och använder mus med högerhanden). Köp en ritplatta så ska du se att du plötsligt får helt andra möjligheter! :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[luneri]
2013-03-22 17:08
#6

Med din ålder i åtanke tycker jag att du är väldigt duktig, men så ska man ju alltid sträva efter att utvecklas, och då tycker jag att #5 har en bra poäng i det hon säger. Jag tror dock fortfarande man kan skapa mycket snyggt med ett så enkelt program som paint, men om man vill avancera och lära sig mer avancerade tekniker bör du uppgradera dig till ett annat program. Jag vet inte hurpass insatt du är just i färgläggning på dator, men du kan alltid lära dig via tutorials som går att hitta på internet om du vill utveckla dig. En rritplatta är en ovärderlig tillgång när du färglägger på dator, och om det är de du vill utveckla bör du satsa på en sådan.

Annons:
Upp till toppen
Annons: