Annons:
Etikettinspiration-och-förlagor
Läst 2179 ggr
[luneri]
2012-09-14 22:09

Dina illustrationer och tolkningar från böcker

Gillar ni att trollbinda er med en bok?

Många böcker illsutrerar en story och dess karaktärer så magiskt och vackert. Man lever sig in i dess värld som om den nästan var verklig i just den stund.

Varför inte göra en teckning/målning av en karaktär från någon av de böcker ni läst/läser. Alla bildar vi vår egen uppfattning hur en karaktär ser ut från böckernas beskrivning, och det kan vara intressant hur just du tolkar den karaktären.

Det kan vara vilken bok som helst vilken karaktär som helst, eller om det är en scen eller plats, bara fantasin sätter gränserGlad

Välkommen att ladda upp bilder på karaktärer ni valt att teckna/måla ur böckerna värld!

Annons:
[luneri]
2012-09-14 22:10
#1

Självklart går det också bra med böcker som filmatiserats, men där förknippas oftast karaktären med filmens karaktärs utseende. Själv när jag läser så beskrivs en karaktär med ett helt annat utseende än det som filmens karaktär har. Så känn inga gränser. Om det är filmens utseende du föredrar så har det ingen betydelseGlad

MLL
2012-10-10 10:27
#2

Jättebra förslag och kul kom igen alla!!!

MLL

[luneri]
2012-10-10 19:48
#3

Jag hoppas någon vill komma med en bild till denna tråd!Glad

Hmm, kanske jag ska försöka mig på en fanart, och isåfall blir det nog från Game of Thrones iome att det är den bok jag läser nu och som jag verkligen gillar även om det nu är en filmatisering av den:)

SannaHolmgren
2012-10-11 00:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har ju en bild kom jag på.

Hittade en akryllåda med tubfärger i ett skåp och ville göra en väggmålning i dotterns rum. Och voilá så blev det en sagofigur ur böckernas väld. Och dessutom min allra första akrylmålning. Inte någon egen tolkning, utan jag har målat av en bild ur boken. Ändrade på lite färger dock, så gubben har inte samma färg på sina kläder, mm.

Gissa sagan? =)

SannaHolmgren
2012-10-11 00:14
#5

Äsch vilket skruttfoto. Ursäkta mig för det, syns ju ingenting ju. :(

[luneri]
2012-10-11 15:52
#6

Oh, jag har inte alls koll på sagor….

Jättefin målning måste jag sägaGlad

Annons:
ChemicalTV
2012-10-15 18:51
#7

4#   åååh, är det "sagan om den lilla farbrorn"? :D

Räknas sånt som man tecknat i "fan-art" stuk eller är det för mycket tabu? ;)

[luneri]
2012-10-15 19:29
#8

#7 Nejdå det går jättebraGlad

SannaHolmgren
2012-10-15 22:17
#9

#7 Japp stämmer bra. Skrattande Underbar saga.

[luneri]
2012-10-20 21:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här kommer min illustration av Melisandre från Game of Thrones boken.

Tanken var egentligen att illustrera en karaktär som inte är med i filmatiseringen, och dessa karaktärer finns det gott om i boken, men nu var det ett tag sedan jag läste så jag har tyvärr ingen tydlig bild av dessa karaktärer i minnet…

Upp till toppen
Annons: