Annons:
Etikettakrylmåleri
Läst 4356 ggr
älvses
9/9/12, 6:14 PM

Självporträtt tips!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är såhär att jag vill gärna göra ett sjävporträtt på denna bilden, tycker det ser så coolt ut när det är svart/vitt såhär..

Det ser rätt lätt ut att måla men vad är bäst att köra på? målar med akry och akvarell..

Vill ju gärna få till bilden så några tips på hur man kan börja? Vill göra en tavla med svart bakgrund. (tror jag) tips?

När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.

Annons:
[luneri]
9/12/12, 6:10 PM
#1

Det skulle bli snyggt i svartvit som på bilden. Lite som Andy Warhol-känsla över det också. Det är rätt coolt.

Har du målat mycket eller är du nybörjare?

Jag ger lite basic tips iaf, så säg till om det är helt andra svar du hade förväntat dig.Glad

Börja med att välja underlag, papper är kanske bäst i syfte att du ska måla med akvarell också. Det finns ju särskilda akvarellpapper. Både grova och sedan lite finare papper.

Jag arbetar alltid först med att skissa upp. Jag brukar göra en rätt så nogrann skiss, men det brukar vara olika hur folk gör där.

Börja med att måla konturerna och sedan skuggorna i bilden. Du kommer se konturerna lättare för att sedan gå på de ljusa partierna om nu inte de ljusare partierna förblir omålade.

Hmm, vet inte vad jag ska ge mer för tips, men fråga bara över det du vill ha tips omGlad

Upp till toppen
Annons: