Annons:
Etikettmateriel-material-teknik-tips-och-råd
Läst 4667 ggr
Zariah
2/2/12, 8:45 PM

Torrpastellkritor, tips på var man kan köpa dom

Jag målar en del med torrpastellkritor som jag har när jag målar psychic art. Jag har köpt lite billigare kritor till att börja med.

Nästa gång jag handlar så kanske jag köper Rembrandt-kritor som jag hört ska vara så bra.

Har ni några bra tips på sidor där man kan beställa såna till ett bra pris?Där man kan köpa lösa om man vill istället för en hel förpackning.

Vet ni några andra sorters kritor som är bra att satsa på?

Passar också på att fråga om ni vet var man kan köpa ritblock av ett märke där det står XL på framsidan med stora bokstäver.

Annons:
SannaHolmgren
2/2/12, 9:11 PM
#1

Det finns en del tyska företag som säljer pasteller, jag har inte hunnit kolla igenom allt ännu.  Zabbio har ju köpt lösa kritor i sin närhet, vart det nu var. Dwet ska finnas i en annan tråd här på sajten.  Ska leta upp den.

Kul att det finns fler som målar med pasteller:)

SannaHolmgren
2/2/12, 11:01 PM
#2

http://www.konstnarscentrum.se/

Här är länken, de säljer även styckvis. Kanske har de sådant papper du söker?

Zabbio
2/3/12, 10:38 AM
#3

Yapp, där var det :P

Tyvärr är det svårt med färgerna på hemsidan om man vill beställa dem styckvis. Men han som har affären är jättetrevlig - om du ringer dit och berättar vilka färger du vill ha så tror jag att  han säkert gärna hjälper till :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

SannaHolmgren
2/5/12, 8:41 PM
#4

Kreatima säljer också torrpasteller styckvis. Här finns också pastellpapper att köpa.

Zariah
2/8/12, 8:45 PM
#5

Tack Sanna, jag ska kolla länkarna. Ja dom kanske har blocken också. :-) Det är så roligt att måla med torrpastell. :-)

#3 Tack. Jag kanske ringer honom då. :-)

Upp till toppen
Annons: