Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 2754 ggr
[malva65]
1/14/12, 5:16 PM

Nya bilder

Jag har lagt upp lite nya bilder i mitt fotoalbum, både tavlor och fotografier Glad.

Annons:
DesK
1/15/12, 7:59 PM
#1

Hej Malva65, det är alltid bra att också lägga upp bilderna direkt här på sajten, då det sparar en del klickande för oss Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[malva65]
1/15/12, 8:38 PM
#2

Tack för tipset Glad

Det är första gången jag är med på någon sajt, så det är bra att få veta hur jag kan underlätta för dom som är intresserade av mina blider.

SannaHolmgren
1/15/12, 8:56 PM
#3

Ja lägg gärna upp dem i tråden här också. Jag har tittat på dina bilder, flera gånger nu och jag tycker om dem. Särskilt färgvalet tycker jag. det verkar genomtänkt både i huvud och hjärta.

[malva65]
1/15/12, 9:54 PM
#4

#3: Vad glad jag blir att du tycker om mina bilder Glad, tack så mycket!

Jag tvekade länge innan jag la ut dem offentligt. Är mycket självkritisk… även om jag alltid hävdar att skönheten ligger i betraktarens ögon.

SannaHolmgren
1/15/12, 11:48 PM
#5

Självkritiska är vi nog alla- och särskilt när man målar med känslor inblandade, det är ju litegrann detsamma som att klä av sig mentalt på något vis att visa upp det sedan. Tavlorna blir ju en del av en själv. Mina bästa tavlor vill jag knappt visa upp för andra, de blir nästan som en hemlig dagbok. Inte särskilt bildsköna men de har ju något annat.Obestämd

Malva! Tack för att du visar dina bilder. De är jättefina.Glad

[malva65]
1/16/12, 10:53 AM
#6

Precis så känns det för mig också. Det blir väldigt personligt.

Jag har tittat på dina fina fotografier, men saknar bilder på tavlor… Skulle vara spännande att få se dem.

Jag var på moderna museets utställning med tre impressionister i fredags. Underbart att se tavlorna "live". Spännande att se hur olika man reagerar på olika tavlor/stilar. Tavlor behöver absolut inte vara bildsköna. För mig är känslan det viktiga. 

Ha en fin måndag!

Annons:
[luneri]
1/16/12, 2:32 PM
#7

Dina Målningar är jättefina! Det finns rörelse i dem och färgerna är härliga. Speciellt bilden med flickan är jättefin! Men jag gillar också målningen med de lila tulpanerna Glad

Det är jätteroligt att du vill dela med dig av din konst!

[luneri]
1/16/12, 2:34 PM
#8

Fotografierna är också väldigt fina! Jag är dock inte duktig på kritik när det gäller foton, men de är jättefina och så fina kattbilderGlad

Jag har själv 2 små katter, båda väldigt olika varandra.

SannaHolmgren
1/16/12, 3:17 PM
#9

Knuffar upp min tråd om "vänskap fortsättning" där jag visar en del bilder. Jag har också en facebooksida där det finns mera - samma nickname…

[malva65]
1/16/12, 9:45 PM
#10

Luneri: Tack för dina fina kommentarer Glad. Det var en god vän som fick mig att börja måla, mer som terapi under en tung period i livet. Jag målar rätt fort, så det finns en del "på lager".

Är barnsligt förtjust i katter men också allergisk… Så glad att jag hittade en ras som jag tål! De är syskon, men Bluez är en Bombay och Jazz en Burma… Fråga inte hur…det är nåt genetiskt. 

Sanna: Ja, vad spännande!

[luneri]
1/17/12, 10:19 AM
#11

Det är intressant med flera lager under en målning. Jag har en kompis som målar så också och det är alltid så skoj att se hur hon ändrar om motivet.

Oj det var lustigt!Förvånad Kanske är det så att någon av raserna ligger i generna sen tidigare? Om det kan fungera så för katter.

Min första katt (som tyvärr gått bort nu) hon var en norsk skogskatt men fick en kattunge som blev en bondkatt med lite mjukare päls. Och våran tredje katt ser ut som en bondkatt men har så annorlunda och runt ansikte och otroligt mjuk päls, jag vet inte om det kan vara en annan kattras som är lik bondkatten. Detta var en hittekatt som vi tog hand om.

[malva65]
1/17/12, 11:16 AM
#12

Mamman är Burma och pappan Bombay, men det var första gången uppfödaren fick Burmor i kullen, Det blev tre av varje Glad. Helt fantastiska katter. Otroligt sociala, keliga och busiga. De är korthåriga med en silkesmjuk päls.

Jazz har "hjälpt till" att måla några gånger, vilket alltid resulterat i en mångfärgad päls… Tur att jag målar med akrylfärg Skrattande.

[luneri]
1/17/12, 9:56 PM
#13

Åh vad roligtGlad

Katter vill gärna vara med, vad man än pysslar medTungan ute

Annons:
[malva65]
1/17/12, 10:52 PM
#14

Så är det Glad

Båda tissarna ligger här hos mig och njuter av tisdagskvällen.

Upp till toppen
Annons: