Annons:
Etikettallmänna-diskussioner-som-berör-konsten
Läst 5755 ggr
[luneri]
1/8/12, 10:48 PM

Nytt år, nya mål 2012

Då var det nytt år igen!

Jag blir alltid inspirerad på nytt vid ett årskifte över vad jag vill åstadkomma.

Vad har ni för ambitioner, drömmar och mål under 2012 med er konst?

Är det att testa på en ny teknik, utveckla sina talanger, eller  pågående projekt, försäljning av sin konst eller utställningar?

Berätta gärna! Glad

Annons:
[luneri]
1/8/12, 11:02 PM
#1

Själv kommer jag måla den sista målningen i bildprojektet "The Ballerina" jag håller på med. Detta är den första målning jag påbörjar iår.

Jag ska bli klar med min hemsida jag jobbar på.

Blev inspirerad via ett inlägg här på konstnärer iFokus att börja skulptera. Kanske är det något det blir mer av iår.

Jag har som mål att utveckla min egen konst och fortsätta med denna Glad

[malva65]
1/9/12, 12:12 AM
#2

Tack för att du uppmärksammat min sida!

Känns väldigt nervöst att visa mina tavlor för andra än mina nära och kära. Det är något helt nytt för mig. Både skrämmande och spännande…

Jag hoppas att kunna utveckla mitt måleri under 2012, våga mer och få ett större konstnärligt självförtroende.

Uppskattar verkligen vidare kommentarer och ideer!

Med hopp om ett bra 2012 i konstens tecken Glad

[Sara FE]
1/9/12, 7:21 AM
#3

Mina mål:

Jag ska ställa ut minst två gånger. Har redan kontrakt för sex veckor på SF-bokhandeln i Gamla stan (24 juli-3 september), men vill gärna ordna något extra innan eller efter.

Öva upp serietecknarförmågan.

Lära mig använda markers.

Bli bättre vän med akrylfärgerna.

Avsluta mina två största målningar, så att de inte tar upp en massa onödig plats.

Sälja minst 10 teckningar, målningar eller lervarelser.

[luneri]
1/10/12, 5:28 PM
#4

#2 Det hade jag också väldigt svårt med förr, och kan fortfarande tycka det är lite nervöst, men det är jättebra att öva sig på detta Glad Jag hoppas det kommer gå bra för dig med konsten iår:)

#3 Det är väldigt bra mål du har! Glad Visst är det inspirerande när man har igång så mycket projekt och ideer.

Lycka till med utställningen! Vad roligt att du fick den chansen!

[malva65]
1/10/12, 9:23 PM
#5

Tack luneri!

Känns bra med ditt stöd och gulliga kommentarer för mig som nybörjare. Blir inspirerad att våga visa fler tavlor. 

Ska bli spännande att följa dina projekt under året!

[Sara FE]
1/11/12, 7:27 AM
#6

#4 Tack så mycket, Luneri! :)

Annons:
Lorita
1/11/12, 9:04 AM
#7

Jag vill komma igång med min ull på riktigt Skrattande sen vill jag bli en bra Sajtvärd också Oskyldig

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[malva65]
1/11/12, 11:05 AM
#8

Hej hej,

Det kommer säkert att gå jättebra för dig som Sajtvärd Glad.

LYCKA TILL!

[luneri]
1/11/12, 12:33 PM
#9

malva65: Det ska bli roligt att se dina verk och hur du utvecklasGlad Och om du behöver tips på ofärdiga verk du inte vet hur du ska gå vidare på så är det bara att posta här om du vill ha kritik för vidare fortsättning av målningen.

Tack! Det ger mig inspiration att höraGlad

Lorita: Jag tror du kommer bli en jättebra sajtvärdGlad

Lycka till med ullen!

[malva65]
1/11/12, 2:05 PM
#10

Toppen! Tack.

Ibland kör man fast…

CatharinaEngberg
1/11/12, 10:13 PM
#11

Det här året måste jag måla 4 tavlor i en helt annan stil än vad jag är van vid, eftersom jag ska vara med på en utställning som handlar om temat     "Bröderna Grimms sagor". Den jag målar just nu är surrealistisk, och det har jag aldrig målat innan. Är spännande, och vet inte hur det slutar!

[luneri]
1/12/12, 12:08 AM
#12

Åh vad spännande!Glad

[Sara FE]
1/12/12, 8:30 AM
#13

#11 Vad roligt! :)

Annons:
[GunillaR]
1/13/12, 6:56 PM
#14

Jag har lovat mig själv att jag inte ska låsa mig vid en speciell genre, utan ge testa lite nya grepp i måleriet. Måste lära mig att låta det hända mer i mitt måleri och släppa kontrollen.

Jag vill gärna ställa ut men vill först känna att jag har något att visa upp och just nu känner jag att jag inte har detta.

[luneri]
1/13/12, 8:45 PM
#15

Det är väldigt bra att öva på att testa nya tekniker för sin egen utveckling Glad

[GunillaR]
1/14/12, 12:36 PM
#16

# 15 - Absolut! Men man får vara beredd på att en del "åker i papperskorgen"

SannaHolmgren
1/14/12, 12:59 PM
#17

Jag behöver i år lära mig att marknadsföra mig själv. Hur gör man det? Sälja sig själv som konstnär… man säljer ju delar av sig själv och av ens själ då målningar och bilder är skapade med så mycket känslor och  engagemang.

Jag har ett par idéer till utställningar. Det ena innebär ett långt större projekt än vad jag nånsin kunnat föreställa mig innan, vill inte berätta om det ännu. Det får dock tiden utvisa lite om och hur det blir av.

[luneri]
1/16/12, 2:21 PM
#18

Det tror jag är något man borde lägga mer fokus på. Själv kan jag känna att man vill visa sin konst men man gör det på ett lite mer blygsamt sätt. Det gäller att ta för sig! Glad

Jag har haft en praktikplats hos en person som varit verksam som konstnär. Hon sa att om man ska vara konstnär måste man kunna företagsekonomi för att lyckas som konstnär. Jag tror det finns en hel del sanning i det.

vad roligt med så stora ideer! Jag hoppas det kommer gå som du tänkt dig. Glad Du ska inte berätta förrän du känner att du är redo för att tala om vad det är för projekt. Inte alltid man har listat ut själv hur man vill ha det riktigt och man filar fortfarande på ideerna.

Agda
2/3/12, 2:00 AM
#19

Mitt mål är att iår komma igång igen med teckning, och även med färger. Mitt senaste alster gjordes i maj ifjol, sedan dess har jag tappat all lust och ork p.g.a. mycket smärtor …

Lorita
2/3/12, 8:29 AM
#20

#19 en sådan period har jag också haft i mitt liv, hoppas du snart kommer tillbaka till ditt skapande.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
[luneri]
2/4/12, 7:41 PM
#21

#19 Jag kan förstå detRynkar på näsan Jag hoppas konsten kan inspirera dig i vardagen trots smärtor.

Galaxy86
2/5/12, 5:32 PM
#22

jag vill utveckla mig på att måla och att hitta nya stilar. Min dröm är att lära mig att måla hela människor.  Så jag behöver öva.

Pokemon hundar och konst

[luneri]
2/7/12, 12:32 PM
#23

Ett tips är att titta på hur människor i verkligheten i olika rörelser, och även bilder.  Att rita av bilder är också bra.

Jag behöver också öva på den biten.

Upp till toppen
Annons: