Annons:
Etikettteckning
Läst 2134 ggr
[Sara FE]
12/15/11, 11:35 AM

Sagan om Egolina - del 1

Efter min minnesförlust fick jag inspiration till en saga med illustrationer. Ta gärna en titt och säg vad ni tycker! :)

Sagan om Egolina

Annons:
[luneri]
12/15/11, 10:54 PM
#1

Den är jättesöt och väldigt fint tecknat:) Att du har lagt in bilder slumpmässigt mellan texten ger den en fin layout och roligt att läsa vidare.

Nu till kritik att finslipa lite på. Jag hoppas det är välkommet. jag skulle nog vilja ha en lite mer drivande handling och att det lämnades fler frågor i slutet av berättelsen så att man knappt kan hålla sig att få läsa fortsättningen:)

I det stora hela tycker jag att det är ett väldigt fint arbete du gjort och absolut värt att fortsätta med! :)

Du har inte funderat på att illsutrera barnböcker?:)

SannaHolmgren
12/16/11, 7:31 AM
#2

Fint jobb du har gjort.  Jag tror att luneri har bra kritik där, och om du jobbar mera på egolina så finns det möjlighet att lämna bilder och text för korrektur hos någon som är proffessionell, för att få tips och nya idéer.

Lycka till med Egolina

[Sara FE]
12/16/11, 8:39 AM
#3

#1 Tack så mycket för den konstruktiva kritiken! :) Den här första delen skrev jag bara utifrån mina egna upplevelser den senaste tiden, tänkte inte publicera den från början. Men det var så roligt att jag har bestämt mig för att faktiskt skriva en del två (och inte vänta till minnesförlusten försvunnit). Den kommer att innehålla mer spännande fantasigrejer, som mina vanliga icke-illustrerade sagor.

Jag har faktiskt funderat på barnböcker, och då att skriva hela berättelserna. I min blogg finns t ex ett par av de senaste sagorna, de är dock vända mot alla åldrar: www.sarafe.se/blogg

# Tack för tipset! :)

[luneri]
12/16/11, 8:56 PM
#4

Vad bra att kritiken var välkommen.Glad

Vad roligt att det fortsatte så bra! Glad

Det ska bli roligt att läsa uppföljningen om du lägger upp den här.

Jag tror att det kan gå bra för dig att göra barnböcker. du har verkligen gjort ett fint jobb med Egolina.

Jag ska läsa berättelsen på din blogg senare när det finns tid.Glad

[Sara FE]
12/17/11, 8:08 AM
#5

Roligt att höra, tack för uppmuntran! :) Jag är mer eller mindre klar med storyboard för fortsättningen, så idag är det bara att dra igång med tecknandet.

[GunillaR]
12/17/11, 3:51 PM
#6

Spännande projekt, Sara FE Glad

Vill gärna läsa fortsättningen!

Annons:
Diana Boman
12/18/11, 12:38 AM
#7

Så jäkla bra Sara! :)) - ja, väntar på fortsättningen! Unik stil,  pröva att skicka in det som det är, man vet aldrig vad som kan hända. Mvh Diana.

[Sara FE]
12/19/11, 3:06 PM
#8

Tack ska ni ha! :) Ett annat projekt (skissvideo) har kommit emellan nu under helgen, men snart börjar jag föra över storyboarden och teckna ordentligt.

Upp till toppen
Annons: