Annons:
Etikettakrylmåleri
Läst 4701 ggr
Diana Boman
12/15/11, 1:57 AM

Konstig konst :) ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här tavlan är målad på duk, (50 x50 cm) då med akryl (turkosblå & silver)och tuch. Det finns i alla fall ca 11 figurer i den. Tja va tycker ni, tror ni någon vill hänga sådant här på väggen? :) Jag döpte den till Walking lady. Det finns fler utav dessa tavlor här: http://www.portrattofotoverkstaden.se/tavlor.html / Diana.

Annons:
Hanna
12/15/11, 2:04 AM
#1

Tuff!! :D

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

SannaHolmgren
12/15/11, 7:32 AM
#2

Diana -

denna del av din konst.. Det är jättehärlig. Jag tycker mycket om dina tavlor av denna sorten. De är "personligheter" som du har fått fram på något vis.

Denna förmedlar till mig en känsla av stolthet, så som en kvinna klarar att i en härva av trassel, reda ut, lyfta det viktiga och skapa ordning i kaoset… eller nåt. Men det är det jag ser.

Hur stora tavlor gör du? Visst skulle det passa att göra dem jättestora!

Hoppas du får visa dem i en utställning framöver,

mvh

[luneri]
12/15/11, 10:41 AM
#3

Du har en så originell stil och jag tror att det är vad många vill ha på väggarna. samtidigt är de fashinerande att titta på. De är jättefina!

Jag hoppas också du kan få visa dem i utställning.

[GunillaR]
12/15/11, 11:37 AM
#4

Mycket fin!

Jag gillar sådan konst där betraktaren själv får uppleva det som ska upplevas. En sådan bild kan ju innehålla väldigt mycket som skiftar från ena dagen till den andra.

Diana Boman
12/15/11, 2:53 PM
#5

Tack för era kommentarer de värmer :) @Sanna, det finns en sanning i det du skriver. Det finns ju en liten psykologisk aspekt i dem. Jag håller på med en tavla nu som är 60x80 i silver och vinrött… pennan får ett eget liv där i handen, precis som att något vill ut. Ja det hade varit roligt att få ställa ut någon gång :)

Diana Boman
12/15/11, 2:56 PM
#6

Gilla - tack, ja det är sant, vet inte om det synts så bra men hon står på två änglar.. men henner motiv kan vara många.

Annons:
SannaHolmgren
12/15/11, 3:27 PM
#7

Jag kan inte sluta titta på dem. Tungan ute

[Sara FE]
12/17/11, 8:12 AM
#8

Jag är stormförtjust i den! Typiskt att man ska vara pank just nu. Gillar verkligen triptyken längst ner på sidan också. Bra jobbat! Du borde verkligen utöka tavelserien och ställa ut dem. De skulle gå åt som smör i solsken.

SannaHolmgren
12/17/11, 12:44 PM
#9

Jag säger precis samma som #8

[luneri]
12/17/11, 9:14 PM
#10

Jag tror precis som Sara FE :)

carsbo
12/17/11, 10:03 PM
#11

Jag tycker den är jättecool! Normalt tycker jag inte om konst som inte föreställer något, å andra sidan är det mer med tavlor som man bara har "slabbat" på lite färg här o där, denhär är riktigt genomtänkt och välmålad och skitsnygg!

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Diana Boman
12/18/11, 12:13 AM
#12

Blir jätteglad över era vänliga ord och det menar jag verkligen! En utställning, det är sådant man drömmmer om, men jag är vare sig socialt begåvad eller har den tron på mig själv, eller det handlar kanske om att våga. Jag är ju bara en sådan där ensamstående mamma till tre barn som vänder på kronor liksom, en sådan som önskar sig ett jobb i julklapp och värdesätter ett leende mer än svindyra presenter på födelsedagar & jul… Så tack för att ni tog er tiden att titta och kommentera! Mycket värt!! :) Ta hand om er därute alla vänliga själar =) / Diana.

SannaHolmgren
12/18/11, 9:35 AM
#13

Ja men här vore det roligt om du skulle försöka våga. Våga ge dig själv denna julklapp. Ta hjälp av nån , kanske en bästa vän som kan hjälpa till med marknadsföring, jag själv vet hur svårt det är… att sälja sig själv inom konsten. Vi är nog många som skapar som har svårt med marknadsföring. Vi är bra på andra saker.

Annons:
[Sara FE]
12/18/11, 11:06 AM
#14

#12 Jag känner igen den där tvivelskänslan, men det är bara att tvinga sig själv. Man behöver ju inte vara där och mingla om man inte känner att man vill. En kompis syster hyrde en lokal för sin första fotoutställning, ett par dagar. Jag har fegat i flera år, men jag tänkte "kan hon, så kan jag". Dagen efter mailade jag till Science Fiction-bokhandeln i Stockholm (en favoritbutik), och fick positivt svar inom någon dag. :) Jag trodde inte mina ögon, det var mycket lättare än vad jag hade inbillat mig. Kontakta ställen som du själv tycker är intressanta (kan ju vara kaféer eller vad som helst), och kör hårt!

SannaHolmgren
12/18/11, 1:32 PM
#15

Du har säkert någon lokal konstförening som kan hjälpa dig också. Skulle tro att de blir saliga när de får se vad du gjort.

[luneri]
12/18/11, 11:15 PM
#16

Jag hoppas den drömmen blir sann Glad

Jag tror det är viktigt att man tror på sin konst och på sig själv. Det är då man kommer som längst vad det än är. Tror man har lättare att se möjligheter och kan lättare skapa sig en väg i det.

Jag säljer mycket abstrackt konst i ett av mina jobb, och jag skulle mycket väl tro att många av de kunder jag har skulle bli förtjust i din också. Just för att den är så tilltalande och unik, och ändå så fängslande.

Jag är läser en del om Law of Attraction just nu. De menar att allt är möjligt om man bara tror på det. Det tycker jag låter så härligt:)

Jag hoppas din situation blir bättre snart. Min mamma hade det väldigt tufft då hon också var ensamstående.

#14 Vad roligt att det gick bra för dig! Inte alls lätt att ta sådana beslut. det krävs en hel del mod kan jag känna.

Diana Boman
12/20/11, 11:51 PM
#17

Hej på er!

Jag ska göra ett försök i början på 2012 och se vad jag kan få till i utställningsväg :) tack snälla ni :)

SannaHolmgren
12/21/11, 6:41 AM
#18

Hurra! Gissa om jag kommer följa med intresse!

[luneri]
12/25/11, 4:50 PM
#19

Lycka till! :) Jag hoppas på det bästa

Upp till toppen
Annons: