Annons:
Etikettfotokonst
Läst 2632 ggr
EeWeeM
2011-12-04 19:04

Några fjällfotografier som blev PhotoArt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I sommras reste jag runt hela Lappland bla och målet var att ta så mycket kort från fjällvärlden som möjligt för att sedan skapa fotobildkonst till min hemsida som jag arbetar med.Här är några exempel på fotografier spm jag gjort fotokonst på i olika former.

Orginalbilderna har jag själv tagit och tänkte först lägga ut dem för att ni ska se vad som hänt men …det kan jag göra ifall någon tycker sånt är intressant.Dvs från orginal till klar fotokonst.

Jag brukar focusera på att få fram färger,"rama in"framhäva och försöka få djup i bilden och göra motivet mer "frestande" eller skapa längtan och känslor.

Jag går helt på känslan för när det känns "rätt".

Fotografi 1 är taget påväg till Kebnekaise i Lappland Augusti 2011

Annons:
EeWeeM
2011-12-04 19:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Fotografi 2 är taget under en fjällvandring från Nikkaluokta till Kebnekaises fot Augusti 2011.

Bilden är  här redigerad som PhotoArt  på ett sätt och finns i flera variationer och färgformer med eller utan ram.Möjligheterna är oändliga!Och det är det som är så roligt med att bearbeta fotografier.

EeWeeM
2011-12-04 19:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och orginalfotografiet är taget på Öland från området Lerkaka  september 2011 och är omredigerad till PhotoArt med mer sk "spirituell" inriktning.Ja det var ågra få exempel från mig vad jag brukar göra med mina fotografierFlört

Upp till toppen
Annons: