Annons:
Etikettteckning
Läst 4316 ggr
SannaHolmgren
11/25/11, 10:30 PM

torrpastell porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu provat pastellerna i ett större porträtt. Jag blev så inspirerad av en länk i ett tidigare inlägg. (xianon) Jag har inte ansträngt mig att få det superexakt så ansiktet kan upplevas lite skevt, en aning. Jag är nöjd, Såpass nöjd att jag ville visa den för någon. Julklapp ska det bli.

Annons:
DesK
11/26/11, 10:57 AM
#1

Vilket fint och levande porträtt! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[luneri]
11/29/11, 9:21 PM
#2

det blev verkligen levande!

Jag tycker om håret i bilden. det blev verkligen fint:)

SannaHolmgren
11/30/11, 6:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nu har jag också gjort en lillasyster till denna tjej.

DesK
11/30/11, 6:24 PM
#4

#3 Helt underbar! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MariaThorlund
12/1/11, 1:20 AM
#5

Superhärliga bägge två!!!

SannaHolmgren
12/14/11, 4:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

En katt som jag gjorde åt min kollega.

Annons:
SannaHolmgren
12/14/11, 4:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och grannens häst. Första hästen jag gjort ett seriöst porträtt på sedan flera år. Blev riktigt nöjd, fast nosen blev något för lång.

SannaHolmgren
12/14/11, 4:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Fotot på katten.

Jag har blivit riktigt inspirerad och vill jobba mer med detta. Flera på jobbet har gjort förfrågningar, så nu bestämde jag mig för att ta upp beställningsjobb igen.

Om någon är intresserad av att beställa porträtt, eller andra bilder för den delen så kan jag göra det nu.

Maila isåfall på tostanas@hotmail.com så kan jag berätta mer.

Finns också på fb, samma namn…

mvh Sanna

carsbo
12/16/11, 4:26 PM
#9

#7 näh! din hästs nos e inte för lång!Flört vissa hästar har så långa nosar, så det är helt omöjligt att anmärka på den utan orgnialet. däremot är bogen för bred till skillnad från halsen Glad du är helt sjukt duktig!

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

SannaHolmgren
12/16/11, 6:30 PM
#10

http://theportraitart.com/

Denna sida har inspirerat mig att utveckla porträtteriet. Länken har varit framme i annan tråd, jättekul att se filmerna och det är verkligen inspirerande.

carsbo
12/16/11, 6:45 PM
#11

#10 verkligen, av h*n fick jag inspiration till att testa rita steve jobs som blev min första människa som såg ut som orginalet. har den personen att tacka att jag sitter här nu med min andra teckning av en människa som ska bli i julklapp, den är redan superfin!

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

[GunillaR]
12/17/11, 3:53 PM
#12

Mycket fina bilder Sanna Glad

Och vilken underbar katt! Blev genast förälskad Flört

Diana Boman
12/18/11, 12:30 AM
#13

Shit va duktig du är!!! Det finns en unik slags värme i dina bilder - duktig du :) man vill bara se mer bilder som du gjort! Ser lite ut som en norsk skogskatt. Om du vill ha beställningar på att teckna djur så kan du skriva ut lappar och lägga på olika zoo, det finns också många katt och hund utstälningar som är intresserade :) mvh Diana.

Annons:
SannaHolmgren
12/18/11, 9:40 AM
#14

Tack för värmande ord och tack för tipset. Glad

Jag tror katten är en blandning med norsk skogskatt, tjejen som äger henne försäkrar att hon är en enomt stor personlighet och en mycket intelligent katt. Jag tycker sjäkv den är jättefin.

SannaHolmgren
1/19/12, 7:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Jobbar med en beställning men vet inte om jag vågar göra så mycket mer. Jag kan inte skicka med referensfoton, det är inte jag som är fotograf men jag har tagit två olika foton och satt ihop på denna bild. Har ändrat färg på en tröja och reducerat hårtufs på ena bilden.

Någon som spontant har kritik så är jag idel öra.

Jag vet att barnen har fått olika sorters ljus i ansiktet, tjejen är fotad utomhus och är på kortet ännu mer röd/vit i hyn och grabben är från en inomhusbild med blixt. Har ändrat färger och nyanser så gott jag kunnat på flickan, men vågade inte göra så väldigt mycket mer.

petrizza
1/29/12, 10:28 AM
#16

Men gud du ar ju gryyym!!!GladFörvånad Otroligt.

Min konst- blogg: http://petrahyberg.wordpress.com/

 

[malva65]
1/29/12, 12:20 PM
#17

Det finns en otrolig värme och känsla i alla dina bilder.

I like Glad

Zariah
1/30/12, 6:13 PM
#18

Du är jätteduktig!!:-)

Agda
2/3/12, 1:46 AM
#19

Superfina, blev riktigt förtjust i kattenGlad

Upp till toppen
Annons: