Annons:
Etikettarbeten-för-kritik-beröm
Läst 2657 ggr
Erika-A
9/15/11, 10:00 PM

Ett porträtt av min dotter..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Jag har gjort ett porträtt av min dotter. Det är inte helt lätt att teckna av någon och speciellt inte en dotter kan jag säga. I början innan det tog form var jag beredd att kasta pappret. Nu är den äntligen klar och min dotter var i alla fall nöjd med resultatet. Glad Jag tecknade utifrån ett lite äldre foto. Porträttet är gjort med pastellkritor på ett A3 papper.

Med ljus hälsning
Erika Andreasson

Annons:
[GunillaR]
9/16/11, 12:43 AM
#1

Inte dumt alls! Jag skojar, det är jättebra Glad

Ett naturligt och fint uttryck har du fått i hela ansiktet och speciellt ögonen.

Pastellkritor, hur ser de ut? Jag har aldrig provat detta men är ju nyfiken på nya grejor.

Är de som färgpennor, långsmala eller?

DesK
9/16/11, 8:24 AM
#2

Vilket fint porträtt! Vackert uttryck och milda fina färger, ett sånt porträtt skulle jag vilja ha på mina döttrar! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

SannaHolmgren
9/21/11, 1:54 PM
#3

Det är jättefint. Underbara färger och en vacker tjej!  Jag tycker du har lyckats särskilt bra med håret och ögonen, man kan nästan känna på håret hur mjukt det är.

Torrpastellkritor?

Jag använder sedan kort tid torrpastell till mina bilder. Men det är färgpennor i torrpastell. Det är så roligt att se hur bilderna får eget liv och djup, och vilka effekter man kan skapa med olika tekniker.

Jag vill gärna se mer av detta, bra jobbat.

Erika-A
9/27/11, 10:13 PM
#4

Tack snälla ni! Glad
Kanske ska våga mig på och ta lite beställningar på porträtt då Flört

Torrpastellkritor är det jag har använt och det finns att köpa på internet eller i välsorterade butiker för konstnärsmaterial. Det finns givetvis pennor med detta men enklast är kritor tycker jag då det är mer pigment att arbeta med. Sedan måste man ha ett bra papper att arbeta på och det får man nästan prova sig fram.

Upp till toppen
Annons: