Annons:
Etikettoljemåleri
Läst 2602 ggr
[GunillaR]
8/17/11, 4:01 PM

Motherhood

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min senaste. Har aldrig målat hästar förut, vet knappt hur en häst ser ut Tungan ute

Olja på duk 41x41 cm

Annons:
[GunillaR]
8/17/11, 5:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har "putsat" till den lite nu. Nu är den klar Tungan ute

Maria
8/18/11, 5:05 PM
#2

Jättefin.

Ser ut som Arabiska fullblod med den aningen svängda "nosen"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Malinkonst]
8/18/11, 5:59 PM
#3

Missade visst din hästar Gilla de var fina *ler*

Skrattande

[GunillaR]
8/18/11, 6:19 PM
#4

Tack :-)

Jag har ingen aning om vad det är för sorts hästar. Hittade en bild som jag haft i min dator jättelänge, som jag använde som förlaga.

Det är kul att testa lite annorlunda än vad man brukar måla.

SannaHolmgren
8/19/11, 9:28 PM
#5

Jag brukade alltid bara göra hästbilder och inget annat under många år. Men denna gillar jag. Gillar också den röda färgen i bakgrunden som ger kontrast och liv. Bra jobbat. Eller Mycket bra jobbat om du aldrig gjort hästar förut.

[GunillaR]
8/19/11, 11:38 PM
#6

Tusen tack Sanna! Det värmer ett konstnärshjärta med dina kommentarer.

Det finns en liten tanke också med denna målning nämligen att jag skulle försöka frigöra mig från att pilla med detaljer, försöka få ihop något utan att förklara mig helt. Och då fick det bli något som jag aldrig gjort förut, annars hade jag nog helt automatiskt börjat "pilla".

Men detta var ett mycket roligt sätt att jobba på, som jag ska försöka ta till mig Glad

Annons:
SannaHolmgren
8/20/11, 8:37 AM
#7

Jag känner igen det där helt. Jag har nästan helt gått ifrån häst-ritandet då det bara blir plottrigt och kladdigt till slut när jag lägger till mer och mer detaljer, färg och skuggor. Men när jag skapar sånt som jag inte är van vid så är det lättare att bara fokusera på renare linjer och större ytor. Kul. Det känns som att jag också är inne på "rätt spår" i utveckling nu.

[GunillaR]
8/20/11, 11:08 AM
#8

# 7 - Kul Glad

Upp till toppen
Annons: