Annons:
Etikettförsäljning-av-konst
Läst 6097 ggr
Silvertrasans
8/17/11, 12:00 PM

Ni som tar emot beställningar!

Ni som tar emot beställningar.

Vad tar ni för en blyerst portträtt på människor eller djur på ca ett A3 ark?

Tacksam för svar Skrattande

Marie

Annons:
[Malinkonst]
8/17/11, 12:38 PM
#1

Att ta betalt för konstverk eller teckningar är väl upp tillen själv hur mycket man ska ta betalt.

Men det beror helt på.

Anlitar du en konstnär som är duktigt erfaren och har utbildning så ska det kosta. då har du ju också ett konstverk som kan bli värt lite i framtiden om man ser det så *ler*

Om man ska ta betalt och inte har utbildning eller är etablerad, får du inte så mycket för det du gjort.

Du kan få betal från 500 och uppåt

Hälsning Malin

Silvertrasans
8/17/11, 12:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack för ditt svar Skrattande

Är själv amatör men tycker om att teckna, främts med blyerts.

Det är verkligen svårt att sätta pris på ett arbete och man är alltid kritisk.

Har fått förfrågan av en bekant. Självklart så varierar de i pris beroende på vad man vill ha tecknat. I detta fall en avritning av ett foto (Katt) som ska tecknas på ett A3 ark ungefär

Har fått förfrågan om jag kan ta emot beställningar och jag känner mig lite som ett frågetecken när man ska ge ett svar ang vad jag vill ha för arbetet.

Har tecknat av en hund tidigare i dessa mått, tyvärr så har jag inte fotot kvar.

Men mina teckningar ser ungefär ut som denna, dock så tecknar jag inte så snabbt.

[Malinkonst]
8/17/11, 1:18 PM
#3

Okej jag förstår

Ja om man har gott utbildningar och är en etablerad konstnär så ska man ju ta bra betalt ,men även om man inte är konstnär så ska man ta betalt för det man gör !

Ja du ska inte få under 300 tycker jag då har du lite/ timmen och för materialet. Tja man får inte så mycket för en teckning om man inte är etablerad eller har sålt innan men man ska inte heler dumpa priset.

Gör du ett större konstverk med färg och så kommer det lite i andra priser.

Men 300  ganska rimligt pris för en teckning i A3 format som bara är blyerts. Du kan fundera själv eftersom du inte är konstnär till yrket, så men lite vill man ju ha iaf. Då oramad förståts.

är bilden den hund  du själv tecknade  ? Hängde inte på om det var det eller inte förstod att det inte var din bild , men kan ju vara din teckning för det.

Malin

Silvertrasans
8/17/11, 1:32 PM
#4

Tack så hjärtligt för dina svar , då har jag iaf  ett litet hum Skrattande

Ja den bilden har jag tecknat själv.

[GunillaR]
8/17/11, 4:02 PM
#5

Inte under 600 kronor för en A3. Snyggt!

LinneaL
8/17/11, 4:52 PM
#6

Ta minst 600, och då är det den minsta summan tycker jag. En A3 är ändå mycket jobb oavsett om man är etablerad, har utbildning eller är ren amatör. Jobb som jobb! Sedan mer om det ska vara i färg.

Fint! :)

Annons:
Paula31
8/17/11, 5:14 PM
#7

Jag säger som ovan, 500-600 är nog det minsta du skall ta. Du är ju helt klart duktig.

[Malinkonst]
8/17/11, 5:39 PM
#8

Ja din teckning är väldigt bra målad Skrattande

Ja du kan som de andra säger ta lite mer betalt.

Dock så ska du ju inte leve på din konst, så du gör som du vill.

Lycka till *

Malin

enbartmalin
8/18/11, 10:55 AM
#9

Ta ett lågt pris till en början för att få upp ett rykte, när du väl börjat få lite reklam och folk som pratar om dig, det är då du kan välja att ta lite mer.

Hälsningar Malin

[Malinkonst]
8/18/11, 5:58 PM
#10

Bra svar av er alla *ler*

#9 ett mycker bra svar

ja arbeta dig uppåt så ska du se att du också kan komma lite högre senare

så får alla konstnärer göra i början *tyvärr*

Hälsning malin

Silvertrasans
8/18/11, 10:56 PM
#11

Tack så hjärtligt för alla era svar Kyss

Är inte ute efter att ha det som levnadsbröd men är lite skoj att få lite beställningar. Tar man väldigt lite betalt så kan man lätt bli utnyttjad och få en massa beställningar, lätt hänt att man är för snäll och vill ställa upp.

Råden var väldigt bra, att börja för en lite lägre summa och öka efter en tid i takt med efterfrågan Skrattande

Tack så hjärtligt igen!

_Lo_
10/22/11, 1:02 PM
#12

Riktigt fint tecknat! Det syns att du lagt ner tid och energi på bilden! :D Hur lång tid brukar det ta för dig att teckna en bild? Det kan du ju ta med i beräkningen när du funderar på priset. Jag tycker också att man kan ta ett lite lägre pris i början, under tiden som man lär sig, precis som att man kan få en klippning till ett lägre pris hos en som studerar till frisör. Men vad jag kan se av den bilden du gjort - så är du redan grymt duktig på det du gör! Och då ska du givetvis ta skäligt betalt för det. Du kan ju bolla tillbaka frågan lite också, och fråga hur mycket de själva tycker att det är värt. Ibland kanske man undervärderar sig själv…

Lans
10/22/11, 7:53 PM
#13

500-600kr brukar jag ta. Glad

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

 

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Annons:
Inder
3/5/12, 1:41 AM
#14

Någon som gör bilder i datorn, för hemsidor?

Upp till toppen
Annons: