Annons:
Etikettpågående-arbeten
Läst 2064 ggr
[Momiji]
8/12/11, 1:04 PM

Tips på hur jag kan förbättra denna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Hållet på med en akvarellmålning just nu och skulle vilja ha tips på vad jag kan göra för att förbättra den. Ska lägga ett till lager på gräset och bladen i trädet för att få det mer levande, men har ni några andra tips på vad jag kan göra?

Annons:
[Malinkonst]
8/12/11, 1:24 PM
#1

Hej välkommen hit! ska jag säga först Glad

Nu vet jag inte vad du målat med men det ser ut som akvarell

Då är det mycket svårt att förbättar, du kan nämligen inte måla över nya akvarell färg för den är transparent! så då ser det" på målat" ut och inte snyggt.

Gör så att du tar ett nytt papper sen går du ut där du bor och titta på ett träd som finns i närheten.

Skissa lite lätt men en blyrets penna, konturen Eller ta en tändsticka och doppa i lite förg och rulla ut konturen.  Sen lägger du skuggan på ena sidan trädet. för då får du trädet att se runt ut.

svårt att beskrivas här, måste visas

Alltså för bättar inte din målning då förstör du den med tanke på att det akvarell.

lycka till

Malin

[Momiji]
8/12/11, 2:28 PM
#2

Okej, då vet jag Glad

Tack så mycket :)

CatharinaEngberg
11/22/11, 10:47 PM
#3

Hej  Glad

Tänk på att det är viktigt att lämna en del vitt papper kvar i bilden OCH att inte vara rädd för stora kontraster. Riktigt ljusa och riktigt mörka partier. Det gör bilden levande.

petrizza
11/23/11, 9:34 AM
#4

Hejsan :)

Jag tänkte säga samma sak som Catharina. lämna pappret vitt på många ställen på målningen. till exempel att du gör vitt mellanrum mellan de olika färgpartierna.

Sen är ett tips att skissa landskapet och träden med blyerts först, det ger också liv.

Du har fått till en snygg himmel!

Min konst- blogg: http://petrahyberg.wordpress.com/

 

Upp till toppen
Annons: