Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 11914 ggr
[GunillaR]
2010-12-17 01:43

Nykomna till sajten

Här kan ni berätta lite om er själva, hur ni hittade hit och vad ni sysslar med. Vi blir också väldigt glada när vi ser bildbevis Flört

Jag ser att det kommit en väldans massa nyingar som inte skrivet en rad härinne.

Nu är det dax!

Glad

Annons:
neonland
2010-12-17 19:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hittade hit efter att ha sett ett par bekanta vara medlemmar på iFokus. Målar mest tavlor i akryl nuförtiden. Bifogar bildbevis ^-^

[GunillaR]
2010-12-17 20:43
#2

Välkommen hit neonland Glad

SannaHolmgren
2010-12-18 15:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag är också ny här. Har alltid tecknat massor i blyerts, jobbat lite i lera, målat folksbrevlådor, en soptunna, provat en kurs i oljemålning…. Nuförtiden blir det inga avancerade uppdrag utan jag gör lite av varje det jag för tillfället har lust med.

Nu börjar dock barnen bli lite större så jag känner att jag orkar komma igång med ett och annat projekt igen.

Blev glad när jag väl började läsa på konstnärifokus att det faktiskt passade mig också som endast skapar för husbehov. Trodde alltid att det endast var för konstnärer som målade superbra och hade utställningar och försäljning och levde på sin konst.

Denna snabba teckning är en av de senaste…

[GunillaR]
2010-12-18 17:24
#4

Välkommen hit Sanna!

Vi som är på sajten är aktiva inom konsten på ett eller annat sätt. Och alla är välkomna Glad

Lillyblossom
2010-12-20 16:29
#5

Hej! Hittade hit genom nallar iFokus vidare till medeltiden iFokus där jag är aktiv. Därefter började jag titta vad det fanns för andra sajter här på iFokus. Hittade bland annat konstnärer.

Jag gillar att hålla på med allt möjligt hantverk och kreativt skapande. Men har tyvärr inte så mycket tid som jag skulle vilja för att kunna skapa så mycket som jag vill (vem har det ;).

Kan ge bildbevis om någon berättar hur man gör. Kan bara länka. ;P

[GunillaR]
2010-12-20 17:22
#6

# 5 - Välkommen hit Glad

Du kan gärna länka om du lagt ut några av dina alster på nätet :-)

Detta med tid och skapande, jag tycker att man ska ta sig tid Flört.

Själv önskar jag att jag tog mig mycket mera tid för mitt skapande än vad jag har gjort.

Annons:
Lillyblossom
2010-12-20 20:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Bifogad bild iaf. ;D

[GunillaR]
2010-12-20 23:23
#8

# 7 - Åh så fint! Glad

Vad har du använt för färger här? Det "guldiga" ser ju nästan ut som bladguld i glansen.

Lillyblossom
2010-12-21 19:05
#9

#8 Precis. Fick lite brottom iväg igår precis när jag lagt upp bilden så hann inte förklara. Det är oljefärg och precis som du tror så är det bladguld.

Det ska föreställa en lilja eftersom mitt namn (Suzanne) betyder lilja (därav mitt alias med). Och så är hästen/sälen egentligen en vessla som så småningom ska få en vitare mage. (Vesslan är för att jag "valt" det som totem. ;)

[GunillaR]
2010-12-22 00:34
#10

# 9 - Låter helt underbart nu när du förklarar lite mera. Den där inspirerade mig!

Jag har örnen som totem, men har inte ännu fått någon ingivelse att avbilda denna, men det kommer. Det handlar nog mer om hur och i vilket sammanhang - men det kommer när det ska komma.

LisbethEleonora
2010-12-22 20:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hej! Jag är också ny här. Har målat akvarell i ca 10 år och går nu på Malmfältens folkhögskolas konstkurs på distans. Och tycker det är jätteroligt. Den här terminen har vi tecknat och målat akvarell, och nästa blir det mer teckning och sedan akryl vilket jag är total novis på.Bifogar min Avatar som bild också, så den går att förstora upp. Besök gärna min nya blogg om konst i allmänhet och mitt målande i synnerhet. http://lisbetheleonora.blogspot.com  heter den.

Den kommer upp om du trycker på den lilla blåa länkkråkan uppe i vänstra hörnet av det här inlägget….

[GunillaR]
2010-12-22 20:54
#12

# 11 - Hej Lisbeth och varmt välkommen Glad

Trevligt med en tecknad Avatar. Får väl göra en sådan jag med Flört

Du får gärna lägga upp dina bilder här inne på sajten. Då blir vi sååå glada Glad

Förresten detta med konstskola på distans, hur fungerar detta?

LisbethEleonora
2010-12-23 01:12
#13

Konstskola på distans fungerar alldeles utmärkt och helt på Internet. Varje vecka får man en uppgift inne på skolans mailsystem. Det ska man utföra och sedan maila tillbaka i scannat eller avfotograferat skick. Så tittar läraren på vad man gjort och skriver ett omdöme och synpunkter på utförandet. Väldigt konstruktiv och bra kritik har det varit, och framförd på ett sådant sätt att den varit lätt att ta till sig. Kursen går på halvfart, vilket innebär att man ska ägna ca 20 timmar i veckan åt den. Många veckor har det behövts också, åtminstone för mig. Kursen är studiemedelsberättigad för den som är ung nog och har behov av det. (Själv är jag alldeles för gammal för det.)  /Lisbeth

Annons:
[GunillaR]
2010-12-23 11:57
#14

# 13 - Det låter ju behändigt att man kan göra så där, skicka in sina arbeten och få dem kritiserade, kommenterade.

Jag är också för gammal för något studiemedel, men det kunde kanske vara intressant för dem som är yngre och vill ha en utbildning.

Funderar på om jag skulle öppna en tråd där man kan presentera olika utbildningar som är konstrelaterade. Om du har en länk så kan jag kolla på deras hemsida. Distanskurs innebär ju att man inte är geografiskt bunden.

LisbethEleonora
2010-12-24 00:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

De tre Internetbaserade utbildningar som jag känner till är Malmfältens folkhögskola, Prisma och Falkenbergs konstskola.

http://www.kiruna.fhsk.se/kurser/konstskola-pa-natet/

http://konstskolan.mkfc.se

http://www.falkenbergskonstskola.se

Malmfältens går på halvfart, de andra på helfart. Alla är studiemedelsberättigade.

God Jul alla

Lisbeth

[GunillaR]
2010-12-24 13:32
#16

Tack för detta underbara julkort Skrattande

Tack för adresserna också, jag ska öppna en tråd där vi kan lägga in olika adresser till skolor.

Ha en underbar jul!

Tillbom
2011-01-03 17:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Kul med ett konstnärsforum tycker jag! Jag är rätt ung (18 år) så jag har inte riktigt fått in en fot i den här branchen men har haft en utställning 2010 och sålt några tavlor efter det. Jag går tredje året på gymnasiet och håller i denna stund på att fundera vad som kommer sen. Mitt konstintresse är stort men är rädd för att gå den vägen eftersom det känns för svårt

Bifogar en bild på den senaste tavlan jag faktiskt har sålt. Målade den för ett år sedan lite drygt.

[GunillaR]
2011-01-03 17:37
#18

Välkommen hit Tillbom Glad

Trevligt med lite åldersblandning tycker jag! Jag gillar din målning med alla dessa ansikten!

Lillyblossom
2011-01-04 12:35
#19

Off Topic!!

#17 Kan inte låta bli att prata om dina funderingar om vad som kommer sen. Jag är själv 21 år gammal och är egentligen väääldigt intresserad av hantverk och gillar att sy saker. Helst hade jag velat leva på hantverket men tycker precis som du att det verkar vara svårt och jag tycker också det känns lite ekonomiskt ostabilt. Så efter att ha gått teknik istället för design och därefter börjat en ingenjörslinje istället för tapetserarlinje så känner jag nu att jag hamnat helt fel. Så nu ska jag prata med en syo på tisdag och se om jag inte kan hitta en tapetserarlinje i närheten eller något liknande. Min stora rädsla har också varit att göra min älskade hobby till ett tvingat arbete och därigenom förlora lusten för att skapa. Men nu tror jag ändå att det finns så många sätt att skapa på så om jag väljer ett sätt som blir tråkigt kan jag alltid hitta något annat skapande som ger mig ny lust.

Vill inte säga något om hur du ska göra. Ville bara dela med mig av min livserfarenhet eftersom jag kände igen mig lite…

Kram och hoppas du hittar rätt väg!

JossefinD
2011-01-04 22:46
#20

Jag är då ny här men har funnits på fokus ett tag. Jag är 15 år och har alltid gillat att teckan och måla men började inte mer seriöst föränn för ungefär två år sedan. Jag älskar fotorealism så jag försöker alltid att få det så likt som möjligt (även om det ibland går sisådär med det) ;). Konsten är för mig bara en hobby men skulle vara kul att kunna få sålt någon tavla i framtiden.

Annons:
Gemela
2011-01-04 23:35
#21

Syster till #20, också 15 år. Annars samma info, ritar med blyerts eller färgpennor men blir olja någon gång också. Tänker inte gå konstlinjen på gymnasiet utan kommer ha det som hobby :)

DesK
2011-01-20 16:41
#22

#20 och #21 Välkomna båda 2 Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Malinkonst]
2011-01-27 14:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Hej

Jag är ny här på denna sida också som på tarot sidan.

Jag har mållat sen 2002 gott olika kurser, nu målar jag mest olja , akvarell, lite akryll, ibland, torpatsel.  skapar i silver , tovar tavlor , har varit med på några utställningar 5 st stor utställningar tilsammans med andra konstnärer i uppsala där jag bor. Hjälpt konst vänner att Hänga deras utställningar. I sommar ska jag ställa ut igen på Linne sävja utanför Uppsala. Konst är fantastsikt, men något som jag upplev svårt att leva på , så man få ha annat jobb. Ha konstnärskapet vid sidan av det vanliga jobbet.

Hoppas att jag ska trivas här på sidan

Kolla gärna in min blogg om du vill se vad jag skapar

I sommar blir det silversmide bilden är en ring jag gjort.

Annica-Andersson
2011-01-30 21:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Hej!

Jag är nying här och också konstnär förståsSkrattande

Bor i Avesta, södra dalarna och har kurser i Vedic art som är konstskola hämtad från Indiska Vedas skrifter om skapelseprocessen. Älskar att måla och det oftast i akryl men nu börjar jag längta efter olja igen… det får bli till sommarn eftersom vi just nu bor i en liten lägenhet och i våra lokaler där ateljen finns kan vi inte använda oljefärger.

Skickar med en bild på en tavla, om det fungerar nu.. försökte på min sida nyss men det försvann bara.. Hoppas det går bättre nästa gång, ska försöka ta tid och vara här någon mer dag i veckan. I morgon ska jag hänga en utställning på Stora Enso i Fors, kul!

Ha det bra alla nya vänner här! besök gärna min hemsida www.helheten.se

Kram!
Annica

DesK
2011-01-30 22:06
#25

#24 Välkommen hit! Å vilken underbar tavla du visar oss här! Glad Också jag bor i södra Dalarna Flört Det här med Vedic Art är något jag skulle vilja sätta mig in i mera Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Littalii
2011-02-21 00:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

hej hej Caroline heter jag och är 25 år. jag är en tjej med många intressen blandannat rita måla andligutveckling, zonterapi,tarot,stärntecken mm. har även en ett årig dotter en finsklapphund, en norsk skogskatt och en sambo. vill ni veta något mer om mig är det bara att fråga. MVH // caroline

[Malinkonst]
2011-02-21 00:21
#27

Välkommen hit

Hoppas att du ska trivas här *ler*

/M

Annons:
[GunillaR]
2011-02-21 00:29
#28

Välkomna hit de som jag inte hälsat på Skrattande Ser att jag missat några stycken - skäms på mig! Skäms

Det är så roligt att vi har så många olika stilar och inriktningar. Varje individ ger sitt bidrag till den stora konstpaletten Flört

Littalii
2011-02-21 11:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

tack tack ja det kommer jag säker :)  här är en till tavla som jag målat!!

[GunillaR]
2011-02-21 12:14
#30

# 29 - Ååhh så mycket kärlek! Någon speciell som ska ha denna?

Littalii
2011-02-21 12:21
#31

#30 Ja det är till min kusin som ska gifta sig i sommar :) // caroline

[GunillaR]
2011-02-21 12:34
#32

# 31 - Det blir ett vackert minne Glad

DesK
2011-02-21 12:48
#33

Littalii välkommen! Vilka fina verk du visar oss här Glad

Vill också passa på att tala om att man är välkommen här även om man inte målar mm Vi behöver ju också människor som betraktar och ställer frågor till konst som visas här.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dragonstar
2011-03-11 12:56
#34

Hej jag heter Emma är 22 (1988) och har under en tid kollat runt här inne.
Jag har gott bild och formdesign och funderar nu vad framtiden kan bringa.
Jag målar, skissar, jobbar med olika material som papper, pärlor lera tyg och ull.

Slänger med en länk till mitt projektarbete som kan visa vem jag är lite.
http://parbete.blogspot.com/

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
[GunillaR]
2011-03-11 13:08
#35

Hej Dragonstar och välkommen hit!

Jag var inne och kollade lite och måste säga att jag älskar ditt måleri! Temat de fyra elementen är ett spännande tema som jag faktiskt skulle kunna bli inspirerad av.

Du får gärna lägga in bilder av dina arbeten här på sajten. Vi älskar att titta på bilder Glad

lothlorien123
2011-03-13 18:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Hej, hej!

Är oxå ny här, hittade hit av en slump idag..:)).

Målar porträtt i akryl, har lagt upp bilder på min sida där ni är hjärtligt välkomna att titta in..Skrattande

[GunillaR]
2011-03-14 16:48
#37

# 36 - Välkommen hit!

Audrey Hepburn! Fint Skrattande

Måste fråga dig hur du fixat till inramningen.

Jeszy
2011-03-14 18:17
#38

Jag är också relativt ny här, har precis börjat lära mig hur allt funkar o kommer snart slänga upp lite bilder tror jag :)

Mitt namn är Jessica, tar snart studenten i Hässleholm i Skåne från bild och form. Under alla år jag har varit aktiv i mitt skapande har jag hunnit med mycket olika tekniker, speciellt genom skolan. Efter sommaren bär det förmodligen av mot något universitet med utbildning till bildlärare!

[GunillaR]
2011-03-14 18:21
#39

# 38 - Välkommen hit Jeszy!

Vi ser fram emot dina bilder Glad

lothlorien123
2011-03-15 10:06
#40

Hej Gunilla!

Tack för kommentaren:)). Ramen målade jag med akryl runt och "pluttade" på silverglitter runt om. :))

[GunillaR]
2011-03-15 10:32
#41

# 40 - Det var ju en trevlig idé!

Annons:
Choklad
2011-03-29 10:00
#42

Jag vill också önska alla nytillkomna välkomna! Hoppas att ni ska trivas härinne med oss Glad

U R us

[Malinkonst]
2011-03-29 20:37
#43

Välkommna Hit alla nykomlingar

Hoppas att ni ska trivas här på konst sajten

Hälsning

Malin

Ahradia
2011-03-30 22:37
#44

Hej alla!

Läst runt här ett tag så det var väl dags att lämna avtryck.

Kristianstadtös som ritat, målat, skapat hela sitt 26-åriga liv (nåja, nästan).

Försöker komma igång med mitt målande och ritande igen sedan mamma gick bort.

Lite halvgamla "alster" finns i mitt galleri.

Ha det fint alla!

Witches don't get mad, they get even.

DesK
2011-03-31 08:02
#45

Välkommen hit Ahradia!

Visa oss gärna något här av vad du har gjort, vi vill se massor av bilder här Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[GunillaR]
2011-03-31 11:16
#46

Välkommen Ahradia Glad

Håller med DesK, att vi vill ha massvis med bilder!

Choklad
2011-03-31 17:18
#47

Välkommen Ahradia! Vad roligt, då bor vi i samma stad, du och jag Glad

U R us

Ahradia
2011-03-31 17:24
#48

#47 Japp! Det gör vi. Och från din ena bild sett ser det ut som vi har bott på samma gård med (om än många år sedan) Glad

Witches don't get mad, they get even.

Annons:
Choklad
2011-03-31 17:27
#49

# 47

Jaha…där ser man Glad

U R us

[Malinkonst]
2011-04-02 22:59
#50

Välkommen ahradia

Hoppas att kommer att trivas här på konst ifokus

Hälsning

Malin

[Sara FE]
2011-04-18 08:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Hej!

Jag är ny här och tänkte presentera mig. :) Är en snart 30-årig halvtidskonstnär med en svaghet för surrealism. Gick en kort oljemålningskurs när jag var 16, i övrigt är jag självlärd. Jag försörjer konsten med att jobba på kontor tre dagar i veckan, vilket jag stormtrivs med. Arbetar främst med olja, blyerts, akvarell och olika slags vattenfärgspennor, samt Fimolera med lackfärger och akryl. Älskar att prova nya material och olika kombinationer.

Jag hittade hit genom att jag även är medlem i Råttor iFokus, och plötsligt upptäckte länklistan till alla iFokussajter. :)

[GunillaR]
2011-04-18 22:29
#52

Välkommen hit Sara!

Vilken spännande målning! Denna måste jag få sjunka in i igen. Mycket effektfullt med den mörka röda bakgrunden. Hoppas att vi får se mera av dina målningar!

[Sara FE]
2011-04-19 06:46
#53

Tack ska du ha, Gunilla! :)

[Malinkonst]
2011-04-20 18:33
#54

välkommen hit *ler* spänannde de du målat. Roligt med lite olika stilar på måleri här *ler*

hoppas att du kommer att trivas här på sajten

hälsning

Malin

[Sara FE]
2011-04-20 20:52
#55

#54 Tack så mycket! :)

Annons:
Choklad
2011-04-27 13:41
#56

Välkommen Sara Glad

den där lilla figuren ser illmarig ut tycker jag, man undrar vad han  (?) ska ta sig till härnäst…

jag tycker om dina slingriga grenar, älskar träd Glad

U R us

[GunillaR]
2011-04-27 17:51
#57

# 56 - Jag visste att du skulle gilla Saras målning Flört

[Sara FE]
2011-04-27 19:43
#58

Tack ska du ha, Choklad! :) Både huvudfotingen och/eller slingergrenar/rötter dyker upp i de flesta av mina verk.

[Airo]
2011-05-12 22:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Hej! :)

Jag är rätt så ny här. 
Jag har målat lite av varje sen jag var 8 år, och är idag 14. Men mest målar jag på datorn, även för hand, dock inte akvarell osv, utan helt "vanligt". :)

Nymålad bild Glad

[Malinkonst]
2011-05-12 23:18
#60

hej välkommenHit !

Hoppas att du ska trivas här på sajten

Fin bild!

Häslning

Malin

soie
2011-06-19 03:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Hej allesammans! Blev precis medlem här :D

Jag heter Andrea är 22år och bor i stockholm. Min specialitet är teckning, använder mig av främst av blyertspennor, tusch, samt tuschpennor. Ritar inte så ofta som förut av olika anledningar, men jag börjar komma tillbaka, sakta men säkert.

Bifogar en bild

~ Bara döda fiskar följer strömmen.

[Sara FE]
2011-06-19 06:54
#62

Välkommen hit, Soie/Andrea! :) Otrolig söt bild, det där. Är det måhända en illustration till en bok?

Annons:
[GunillaR]
2011-06-19 14:32
#63

Välkommen hit Andrea Glad

Jag fick också känslan av att denna fina bild kunde vara en illustration i en bok! Flört

[Malinkonst]
2011-06-19 22:44
#64

Hej välkommen !!!!!!

till oss här på konstnärer

Hoppas att du ska trivas här

om det är något du skulle vilja lära dig eller veta mer om skriv till oss så kan vi göra en artikel

hälsning Malin

soie
2011-06-20 00:50
#65

Tack så mycket, Sara, Gilla och Malin!

#62, 63, Nä det är bara en teckning jag ritat :) hade väl inget riktigt syfte med bilden, förtutom att öva på att färglägga samt öva att göra tecknade föl/hästar (brukar ofast bli mer verklighetstrogna fast fortarande seriestil). Jag är så otroligt dålig på att avsluta mina teckningar, som bäst gör jag tuschade konturer, men färg och bakgrunder är sällsynt. Dock har jag börjat tycka om att färglägga mer och mer. nästa steg är bakgrunder :D

#64 Absolut! Jag ska ha det i åtanke.

~ Bara döda fiskar följer strömmen.

LinneaL
2011-08-02 12:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Hej!

Jag heter Linnéa och är ny här. Jag bor i Umeå och älskar förstås att måla och teckna. Oftast blir det verklighetstroget och mot det realistiska för min del men jag är öppen för nya konstformer och testar gärna på nya saker när tillfälle ges. Akryl är ett favoritmedium men målar också med olja, pasteller och så vidare.

Jag bifogar bild som exempel på vad jag sysslar med, har ett album i mitt galleri för de som är nyfikna på mer :)

Denna tavla är målad med olja på duk.

/Linnéa

Edit: Oj, ser att min Avatar ännu inte syns. Jag antar att det tar lite tid innan den dyker upp eller? :/

LinneaL
2011-08-02 12:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Kan slänga upp en bild till bara för skojs skull :)

Denna är gjord med torrpasteller på papper.

[Malinkonst]
2011-08-02 13:50
#68

Välkommen hit LinneL

Ja du målar väldigt fint *ler*

verklighetestroget.(naturalistiskt)

Har du en hemsida med din konst?

Malin

LinneaL
2011-08-02 13:53
#69

Tack så jätte mycket! :)

Har ingen riktig hemsida ännu, den är under konstruktion. Men jag har en deviantart-sida tills vidare.

Kan länka till den nu när jag ändå håller på :)

http://lepisto87.deviantart.com/gallery/

Där finns det både gammalt och nytt.

/Linnéa

Annons:
[Malinkonst]
2011-08-02 13:57
#70

Det finns en tråd med länkar till hemsidor där kan du lägga upp din länk så att man kan se.

Roligt att se vad alla gör för något.

Malin

[GunillaR]
2011-08-02 19:04
#71

Välkommen Linnea Glad

Underbara målningar!

LinneaL
2011-08-02 20:04
#72

Tack så jättemycket! :)

[Malinkonst]
2011-08-02 20:12
#73

Hoppas att du ska trivas här!

Är det något du vill vet mer om läsa en artikel om så skriv  i tråden överst. Så att vi får lite ideer.

Malin

Hilevij
2011-08-07 21:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Hejsan! Jag är en positiv tjej som precis ska börja andra året på gymnasiet. Jag har tagit endel beställningar från väldigt olika håll, men för det mesta har jag änsålänge målat/ritat för min egen utvecklings skull. Men om allt går som jag önskar så ska jag till hösten marknadsföra mig själv i den grad som det krävs för att få ett par djurporträtt sålda per månad. Jag hoppas att jag ska kunna fortsätta ta beställningar på porträtt och även kunna sälja lite tavlor och illustrationer under hela den period som jag kommer att studera.

Jag jobbar i väldigt varierande medier, och jag har nog provat på det mesta olika. Men dem som jag har fastnat för och fortfarande använder när jag skapar är blyertsteckning, digitalt, akvarell och akryl. Hästar har alltid varit huvudingrediensen, fast de flesta motiv har blivit provade. Överlag är det djur och natur jag målar. Eftersom jag bara har digitala bilder på datorn så slänger jag upp just en digital bild. På en häst såklart..

soie
2011-08-08 00:07
#75

Välkommen! Skrattande otroligt fin häst du gjort!

~ Bara döda fiskar följer strömmen.

[Malinkonst]
2011-08-09 09:58
#76

Välkommen hitSkrattande

Ja det var en väldigt fin häst.

Ja som du skriver, kan bara ge ett råd, det är mycket svårt att leva på sin konst det etablerade har svårt. Känner några.  Oftast krävs för att man ska få sälja någon form av konstskola i grunden. Jag är tillvis del där också och det är svårt.

Var beredd på att det är svårt bara.

Önskar dig lycka till och hoppas att du ska trivas här på sajten.

Malin

Annons:
Taktur
2011-09-05 21:00
#77

Jag ska väl också skriva några rader om mig. 63 årig förskolelärare som numer bara jobbar 25%. Har en man,ett gäng barn o barnbarn, två hundar och en islandshäst,Hind. Har alltid varit "pysslig" av mig men inte särskilt duktig på att teckna,rita eller måla. Hittade encaustic painting av en slump nu på försommaren och blev fast i denna form av konst som kan utvecklas åt olika håll. Just nu testar jag material,färger och olika tekniker. En del blir jag nöjd med annat går i papperskorgen. det är bara SÅ kul o inspirerande.

[GunillaR]
2011-09-06 00:43
#78

Välkommen hit Taktur Glad

Roligt att ha en från samma åldersgrupp, Flört

Hur kom du över denna teknik? Det verkar ju jätteroligt men man måste säkert också kunna veta vad man gör för att det ska bli på ett visst sätt, eller?

Gypsy
2011-09-07 15:27
#79

Hallå!

26 år, ingen som helst utbildning när det gäller konst men jag älskar det och spenderar många timmar i veckan på att rita. Älskar tatueringar, jag har över 35 stycken utplacerade på kroppen.

Jag gjorde precis en tråd om kritik för min konst, så sähär ser det ut:

http://konstnarer.ifokus.se/discussions/4e676eb988f472516c005838-kritik-tack#discussions-1

Jag är här i hopp om att lära mig massor, vilket jag är helt övertygad om att jag kommer göra ;)

“It's too bad that stupidity isn't painful.”

[GunillaR]
2011-09-07 17:14
#80

# 79 - Varmt välkommen Gypsy Glad

[nadi]
2011-09-24 20:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Hej jag hittade iFokus sajten när jag hade cancer och letade efter ett forum då man kunde få lite råd samt prata av sig lite med människor som hamnade i samma sits.

Sedan kollade jag runt lite och hittade hit eftersom mamma och jag håller på att fotografera….

Jag bifogar en bild samt länken till hemsidan…

Ni alla här har underbar mycket talang <3

Kramar

http://romisgallery.com

[nadi]
2011-09-24 20:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Här kommer en till bild…

http://romisgallery.com

Cia Lindén
2011-09-27 11:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Hallå där!

Ny på detta forum, hittade hit tack vare dej Gunilla! Tack för inbjudan Skrattande Ska bli spännande att kolla runt på era sidor och bilder.

Jag målar i akryl och har nu på sistone börjat med tuschteckningar. Bifogar en bild på mitt senaste alster.

Annons:
[GunillaR]
2011-09-27 11:26
#84

Varmt välkommen Cia Kyss

Du får gärna lägga in fler av dina underbara målningar Glad

DesK
2011-09-27 15:02
#85

Cia välkommen hit Glad Vilken fin bild du visar! Jag vill se fler av dina bilder Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

ElleBestia
2011-10-03 13:17
#86

Hej! jag är också en av de nya här :) hittade hit när jag kollade alla ifokusgrupper jag tyckte såg roliga ut, har ritat ganska mycket under mina 16 år och tyckte det här var väl en rolig grupp ^^

målar mest med akvarell, blyerts/färgpennor, och bläck

om skolan inte går så bra eller om jag får tid och kan vill jag bli tatuerare. det är i typ den stilen jag målar också

här är en länk ;)

http://dayviews.com/#!ellebestial/495706181/

pip89
2011-10-22 16:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

tja! blev medlem idag, har alltid älskat skiss/rita/måla och idag  är det  en stark hobby, gick estetiskt bild och formgivning i gymnasiet :)

vilka otroligt fina mästerverk, här är ett från mig

Bruhn
2011-10-24 18:44
#88

Av någon underlig anledning blev jag raderad från alla min iFokus siter. Har fått lov att logga in mig på nytt med nytt namn o lösenord Så numer skriver jag under namnet Bruhn

DesK
2011-10-24 20:55
#89

#88 Oj då det var ju inte kul! Får jag fråga vad du hade för nick tidigare? (Det ha idag varit en del underligt strul inom iFokus, men killarna fixar så snart de kan)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

SannaHolmgren
2011-10-24 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Jag kan ju uppdatera min presentation lite. Jag gjorde ju inte det särskilt noga tidigare i tråden. Så förutom presentationen på min personliga sida:

Tecknandet har jag sysslat med sedan jag gick i högstadiet. Under detta senaste år så har inspirationen sannerligen fått fart, jag har upptäckt flera "talanger" i mitt bildskapande som jag inte visste att jag hade. Jag har utvecklat ett färgseende och ser också i mina egna bilder hur de kan förändras till det bättre. Jag tror jag har hittat min egen stil

Jag har fnv lite "riktiga jobb" på gång, bland annat ett uppdrag som innebär att jag ska rita bilder till informationsskyltar till ett ekomuseum, ett uppdrag åt kommunen via en "aktiva bybor-förening".

Detta forum har gett mig ganska mycket svar på olika frågor, det är jätteroligt att läsa om alla andra och så roligt att så många vill dela med sig och visa upp sina produktioner. Sådant inspirerar.

Min bif bild är en av mina senaste. En teckning i torrpastell och färgat kol, en dovhjort. Pappret 30X42cm 120g. Just på detta fotot så är bilden inte helt färdig, jag har gjort lite mera på bakgrunden sedan dess.

Tack.

Annons:
pip89
2011-10-25 13:40
#91

Hmm.. inget Välkommande?Förvånad

 min målning kanske inte är fin nogSkämsObestämd

DesK
2011-10-25 18:26
#92

Pip89 Ursäkta jag har helt missat din fina kattmålning Skäms Välkommen hit Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

pip89
2011-10-26 11:14
#93

#92 hihi Tack CoolFlört

[nadvard]
2011-10-27 19:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Hej! Jag är ny här!
Nadine heter jag. Jag har ritat och målat sålänge jag kan minnas.
Jag målar mest i akryl. Tycker väldigt mycket om att måla av naturen. Men målar och teknar en massa annat också!
Jag gick på konstskola några år när jag var yngre :)
Jag jobbar som undersköterska och är 20år gammal.

Bifogar en pyttetavla som jag gjorde för ett tag sedan.
Var den enda bilden som jag hade på datan.
Får visa upp mer senareSkrattande

[GunillaR]
2011-10-27 19:57
#95

Välkommen nadvard Glad

Härliga färger på din bild! Hoppas vi får se massvis med flera bilder Flört

dragonstar
2011-10-28 22:16
#96

Välkommen alla nya =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

CatharinaEngberg
2011-11-10 22:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Hej alla!

Är också ny här. Bara snubblade in på sidan när jag kikade runt lite på nätet.

Ska bli kul att se vad alla ni andra gör, och tar tacksamt emot kritik, tips och ideer!

Jag är 48. Tycker mycket om att måla akvarell. Som liten tecknade jag ofta.

Är mest självlärd. Men har ändå gått ett par omgångar på kvällskurs där jag målade akvarell. Mest för att träffa andra likasinnade och för att avlägga tid till måleriet. Gick också en kurs på högskolan; "Bild och form" då jag utbildade mig till fritidspedagog. Det var fantastiskt roligt.  :)

Lägger in en av mina målningar här:

Annons:
MariaThorlund
2011-11-10 22:56
#98

Hej!

Jag jobbar med keramik - skulpterar djur bland annat - och har hittat hit via Keramik i Fokus. Där ligger några bilder på olika saker jag gjort. Jag älskar att testa gränser för vad som är möjligt… att bygga litet (kavla 1-2 mm och bygga hus) och stort (skulptera en stengodsjaguar på 25 kg) - att fånga rörelsen och blicken i levande kroppar.

Tja… det är det jag gör.

Det ska bli roligt att surfa runt här inne och träffa andra som pysslar med konst!

Vänliga hälsningar Maria

[GunillaR]
2011-11-11 01:29
#99

Välkomna Catharina och Maria Skrattande

DesK
2011-11-11 19:30
#100

Också jag hälsar er båda välkomna och jag skulle uppskatta om ni vill visa mer av er konst här på sajten Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[luneri]
2011-11-15 14:14
#101

Välkommna, hoppas ni kommer trivas här på konstnärer iFokus :)

Diana Boman
2011-12-12 03:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Hej

Heter Diana, började teckna i blyerts när jag var 7år och aldrig slutat börjar närma mig 40 med rask fart. Har en liten hemsida på http://www.portrattofotoverkstaden.se  Tycker också om att måla med olja och akryl, kom på ett eget mönster med halvdolda figurer i - vet inte om det är så bra men, tjaa det är något med mönstret - kan liksom inte sluta att göra dem. *fniss Hoppas att ni alla har det bra, och tack för att man får vara med och se era vackra alster!!! Vänligen Diana

SannaHolmgren
2011-12-12 06:41
#103

Diana vilka jättefina figurer! Jag kan inte sluta titta på dem!!Glad

[GunillaR]
2011-12-12 13:14
#104

Välkommen hit Diana Skrattande

Håller med ovanstående, fina och intressanta figurer. Jag kan inte komma in på din länk.

Du får gärna öppna en ny tråd där du visar lite av dina verk!

Annons:
[luneri]
2011-12-12 20:16
#105

Väldigt intressant stil du har:)

[kamis]
2011-12-13 01:31
#106

jag heter kami.Att skapa konst för somliga är sätt att skaffa bröd för somliga som jag är det ett inner behov som har aldrig tillfredställs. Så kan jag sammanfatta mig ..Resten är ointressant

http://kamisanae.bloggo.nu/

SannaHolmgren
2011-12-13 06:05
#107

Hej Kamis. Intressant person du är.

DesK
2011-12-13 09:36
#108

Hej Kami och välkommen hit Glad Får jag fråga hur du har fått ditt ovanliga namn? Jag har en väninna som heter Kami, men hon bor i Sydafrika Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[GunillaR]
2011-12-13 18:55
#109

Varmt välkommen Kami Glad

[luneri]
2011-12-13 20:48
#110

Välkommen:)

Diana Boman
2011-12-15 01:45
#111

Hej :) Tack för era fina kommentarer, ska lägga ut den senaste tavlan i en tråd. Mvh Diana

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: